Omgaan met de pieken en dalen bij Lewy Body Dementie

Re: Omgaan met de pieken en dalen bij Lewy Body Dementie

Berichtdoor madeleine » 18 Augustus 2016

Een vraag, mijn man kan snachts om 4.15 plassen en dan niet eerder weer dan om 20.30 uur .
niet elke dag hoor maar hij plast wel weinig en zeer lange tussen tijd.
Hij krijgt genoeg te drinken, net als ik.
Herkent dit iemand??
M
madeleine

Geboortejaar:
1958
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor jostrol » 19 Augustus 2016

Dag Madeleine

Ik weet niet of je man al eens overdag ligt, zo niet dan kun je dit gaan proberen.
een uurtje of iets langer overdag laten liggen. ( bank of bed)
Soms helpt dit om te kunnen plassen overdag.
Ook mss huisarts even laten beoordelen of de prostaat erg vergroot is, ook dit kan een probleem zijn om minder te plassen.
Kun je zien of je man vocht vasthoud in zijn voeten/enkels/ onderbenen?
jostrol

Geboortejaar:
1952
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Niet (direct) betrokken

Berichtdoor jekaat » 19 Augustus 2016

Hallo Madeleine, ik vond het ook moeilijk om alles alleen te moeten organiseren en zo egoïstisch te zijn om tijd voor mezelf te maken. Om dat toch te doen hield ik voor ogen dat met een uitgeruste partner , we er daarna beiden plezier daarvan zouden hebben. Tenslotte zal deze ziekte c.q.. situatie nog even duren en dat kost heel wat energie, geduld en rust. Ik was best zenuwachtig en het was gemakkelijker om het niet te doen, maar toen ik eindelijk de deur achter me dicht had, kon ik er van genieten en merkte ik hoe moe ik was, en het heerlijk was om alleen maar te hoeven bedenken waar ik zin in had. Natuurlijk waren er de nodige verdrietige momenten maar daar kon ik ook meteen aandacht aan geen en hoefde niet te wachten tot ik alleen was. De uitkomst was uiteindelijk alleen maar positief, geef jezelf de ruimte om ook te genieten van het leven. Succes, Jekaat
jekaat

Geboortejaar:
1958
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor madeleine » 19 Augustus 2016

Dank jullie wel, prostaat is na gekeken en nee hij houd geen vocht vast.
Afgelopen nacht 3x geplast. Misschien is het dag/nacht ritme verstoord of is het stress. (Dagopvang)
Vandaag weer oke. Het blijft worstelen, gelukkig is hij erggg rustig.
Hij maakt ook vaker geluidjes inzich zelf. Ik merk wel dat het langzaam minder wordt. Tja...je weet het...maar toch.

M
madeleine

Geboortejaar:
1958
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie