verpleeghuizen gericht op Lewy body?

verpleeghuizen gericht op Lewy body?

Berichtdoor SLT » 04 September 2015

Hallo,

Ik hoop dat jullie kunnen helpen. De vader van een vriendin heeft de diagnose van lewy body. Hij moet worden opgenomen in een verpleeghuis, maar door alle emoties etc... kunnen ze geen informatie vinden of er verpleeghuizen zijn, waar meer aandacht wordt besteed aan lewy body, in plaats van gewoon plaatsen in een gesloten afdeling met dementerenden en/of altzheimer patienten.

Heeft iemand tips/adviezen waar en hoe je hierover informatie kunt inwinnen?
Het gaat om Den Haag of in de omgeving van Den Haag.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Mevr. SLT
SLT

Geboortejaar:
1968
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Overige familie/vriend(in) heeft dementie

Berichtdoor Leo (vrijwilliger) » 04 September 2015

Geachte mevrouw,

Dementie is de omschrijving voor de totaalgroep.
Alzheimer is daarvan ca. 80 % en de rest wordt verdeel door ca. 60 andere vormen van dementie.
Begrijpelijk lijkt het mij dat ,om een huis speciaal voor Lewy body te vinden dat dat niet voor handen zal zijn.
Hooguit kunt U bij een rondgang naar de diverse huizen, de vraag stellen of zij een specifieke aanpak hebben voor Lewy body.
Ik vrees dat het helemaal afhangt van de verpleeghuisarts en de bekendheid van de verzorgenden met deze vorm.
Succes.
Leo
Leo (vrijwilliger)

Geslacht:
Man

Berichtdoor madeleine » 04 September 2015

Goede vraag, maar moeilijk te verwezenlijken. Mijn man heeft ook LB. Dokters, verpleegkundigen, verzorgenden, ik kom nog erg vaak tegen; welke demetie? Kunt u het voor mij spellen?".
Dus, ga naar een tehuis , en vraag naar LB.
Laat het weten wat de ervaring is.

M
madeleine

Geboortejaar:
1958
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor Alices49 » 04 September 2015

Ga maar eens naar de site LBDA.org. Staat veel info op over LBD. Er wordt steeds meer bekend over Lewy Body Dementie. Wees voorzichtig met antipsychotica. Alleen Clozapine schijnt te mogen. Heel veel sterkte! Groet Alice
Alices49

Geboortejaar:
1949
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor frans 50 » 05 September 2015

mooi om te zien dat dit forum zich aan de juiste en aanvullende informatie voorziet.
frans 50

Geboortejaar:
1964
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
Ik heb dementie