mijn moeder met parkinson heeft "iets"

mijn moeder met parkinson heeft "iets"

Berichtdoor jannieka » 01 September 2016

Hallo allemaal, ik zou bijna zeggen: daar ben ik weer. Een jaar geleden nam ik afscheid van het forum. Ik was jaren mantelzorger van mijn schoonmoeder met alzheimer. Zij overleed.

Maar nu zit ik met mijn eigen moeder. Zij heeft al jarenlang Parkinson en is in een ver gevorderd stadium, woont volledig verzorgd in een zeer slecht functionerend verpleegtehuis. Maar daar gaat het even niet om.

Er is iets gaande met haar. Omdat ik 15 jaar Alzheimer achter de rug heb, kan ik redelijk goed inschatten of het beginnende alzheimer is en dat is het niet. Ik denk nu aan Lewy Body. Daar weet ik niks van.

Mijn moeder heeft last van wanen en die zijn ingrijpend. Haar kamer staat regelmatig onder water. Zij dacht dat de douchestoel en tillift martelwerktuigen zijn. En zo zijn er talloze dingen te noemen.

Zij kan echter heel goed herinneringen ophalen die kloppen, echter dan plakt ze er een fantasie aan vast.
Omdat ze parkinson heeft, zijn op dat punt de kenmerken van Lewy Body passend maar dat had ze al!
Zij vertelde laatst tegen mijn zusje een verhaal over mijn zusje en gebruikte haar geboortenaam. Normaliter gebruiken wij een afkorting/roepnaam...alsof het een ander persoon was. Ik kwam op het forum tegen dat die dubbele persoon ook een van de kenmerken is van Lewy Body.

Ik zal binnenkort een gesprek aanvragen met de verpleeghuisarts maar ben me nu aan het inlezen.
Vandaar dus mijn nieuwe onderwerp.

Ik heb in de afgelopen jaren erg veel steun gehad aan het forum. Ik ben dus terug.
vriendelijke groeten, Jannieka
jannieka

Berichtdoor Leo (vrijwilliger) » 01 September 2016

Welkom Jannieka,

Inderdaad herinner ik mij jou nog, dat zegt wat over mijn geheugen:).
En dan nu je moeder. Voordeel is wel dat je een geroutineerd Mantelzorger bent.
Als je wat uitgebreider op het Forum gaat zoeken zal je veel over Lewy body te weten komen.
Ik wens je weer sterkte.
Leo
Leo (vrijwilliger)

Geslacht:
Man