Nieuwe initatieven, bijeenkomsten en info over dementie.

Hier kun je initiatieven plaatsen die je graag wilt delen met anderen. Ook kun je hier activiteiten plaatsen of afspreken met anderen

Nieuwe initatieven, bijeenkomsten en info over dementie.

Berichtdoor tobias » 23 Maart 2018

Deel hier nieuwsartikelen en bijeenkomsten/lezingen met als onderwerp dementie.
tobias

Geboortejaar:
1990
Geslacht:
Man

Berichtdoor tobias » 23 Maart 2018

Volgende week woensdag (28 maart) houdt Dick Swaab, auteur van "Wij zijn ons brein" een college (mét een concert) in de buurt van Haarlem. Hij doet dit vrijwillig om geld in te zamelen voor een stichting.
Het college gaat over wat muziek met het brein doet. In mijn werk als teamleider van het activiteitenteam in een verpleegtehuis heb ik gezien hoe veel muziek kan betekenen voor bewoners met dementie. Als meer mensen op de hoogte zijn van hoe muziek invloed kan hebben op je hersenen, en dus meteen op je gedrag en emotie, kunnen we hiermee zoveel meer bereiken dan mensen vol blijven stoppen met medicatie om ze "rustig te houden".

Ik weet niet goed of ik hier "reclame" mag maken, maar dit is echt een mooie kans om Dick Swaab live te zien en vooral te horen. Via https://www.ticketkantoor.nl/shop/DeVrolijkeNoot kun je kaarten kopen. De opbrengst gaat voor 100% naar de stichting, Dick doet dit dus helemaal vrijwillig (net als de musici die deze avond optreden).
tobias

Geboortejaar:
1990
Geslacht:
Man