kerstkaarten

Hier kun je initiatieven plaatsen die je graag wilt delen met anderen. Ook kun je hier activiteiten plaatsen of afspreken met anderen

kerstkaarten

Berichtdoor kim.Otten » 19 December 2018

Kerst is weer bijna daar en de tijd van samenzijn. Het hele jaar door komt er veel bij kijken als mantelzorger en ik vind het belangrijk om daar als hulpverlener even bij stil te staan. Al jaren werk ik met dementerende ouderen, in zowel de thuissituatie als in een verzorgingshuis. Een paar jaar geleden kwam ik de “vingerprintkaart” tegen. Met deze methode wordt een vingerafdruk gebruikt om een figuur te maken. Dit is ideaal voor de ouderen die zelf niet meer kunnen schrijven. Van de vingerafdrukken kunnen o.a. 2 rendiertjes gemaakt worden of een kerstboom.

Ik begrijp dat het lastig voor te stellen is wat ik bedoel. Daarom heb ik een link toegevoegd met een foto.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/12 ... 3f3d79.jpg

Ook kan er gezocht worden op de term “vingerafdruk kerstkaart”.

Dit is een leuke activiteit om te doen bijv. tijdens de dagopvang of op de afdeling. Ieder jaar weer krijg ik zulke leuke reacties van de mantelzorgers, daarom dat ik dit idee hier wil delen. Het zijn namelijk vaak de kleine dingen die een groot verschil kunnen maken.
kim.Otten