Jong en oud gevraagd

Hier kun je initiatieven plaatsen die je graag wilt delen met anderen. Ook kun je hier activiteiten plaatsen of afspreken met anderen

Jong en oud gevraagd

Berichtdoor louis pals » 13 Augustus 2016

Mede door de ziekte van mijn vader én het feit dat ik zelf ook al eens aan mezelf ben gaan twijfelen ben ik op een ideetje gekomen. Zoals u misschien al weet is bewegen heel erg goed tegen Alzheimer. Maar soms kan dat bewegen lastig zijn. Geen zin, blessures, te saai bevonden of gewoon geen tijd ervoor over hebben. Jongleren in de meest eenvoudige vorm zorgt ervoor dat je beweegt en dat de twee hersenhelften moeten gaan 'bewegen' om samen te werken. Vanaf de eerste bal die wordt gegooid begint dat al. Stel je voor, het is klein, kleinschalig, gemakkelijk, inspannend ontspannend, ontspannend inspannend en het kan overal. je moet er niet meer voor de deur uit, het kost vrijwel niets en het is nog leuk ook! Hoe tof is het niet dat je vanaf het begin voelt dat je iets grappigs, iets exotisch aan het leren bent? Het moment dat ik voor het eerst met drie balletjes kon jongleren kreeg ik kippevel en kon mijn geluk niet op. De boekjes met Sudoku, die ik had gekocht om me te wapenen tegen Alzheimer heb ik in een hoek gesmeten en ben aan de slag gegaan met jongleerballetjes. Maar nu komt mijn vraag!
Via deze site zou ik graag een gunst willen vragen aan mensen die op wat voor manier dan ook in aanraking zijn gekomen met Alzheimer. Ik zoek een aantal mensen die bereidt zijn om op bepaalde momenten samen met mij de basis te leren van het jongleren. Ik ben namelijk heel erg benieuwd naar wat anderen mensen ervan vinden als ze wat met het jongleren te maken krijgen. Ik zou zo graag willen weten of er nog mensen zijn die het eens willen proberen en of die hetzelfde voelen wat ik heb meegemaakt. Mijn leven is best wel behoorlijk leuker geworden door het jongleren.
Stel u voor dat er een aantal mensen zijn die enthousiast zijn over dat idee. En dat we met een aantal mensen wat gaan jongleren. We bewegen samen, en wellicht kunnen we behalve de gezamenlijke oefeningen ook thuis een paar oefeningetjes doen. Het doel is dat we op een bepaald moment een groepje mensen hebben die samen jongleren en daar kunnen we misschien later iets mee doen voor Alzheimer Nederland!
Het is bijzonder om met een groepje te leren jongleren. En dat bewegen is mooi meegenomen. Bij jongleren gaat er meer dan 20 procent van de bloedsomloop naar de hersenen. In Amerika hebben ze een test gedaan bij mensen door ze 6 weken lang elke dag 20 minuten te laten jongleren. Door een MRIscan bleek dat er in die zes weken veranderingen te zien waren in de grijze en witte stof van de hersenen. Positief dus! Iemand zei me dat je van jongleren slimmer wordt. In het slechtste geval gaan we iets leuks doen en gaan we samen iets exotisch leren. Ik had ook nooit gedacht dat ik op de leeftijd van 57 nog eens zou kunnen jongleren. En ik ben er nog steeds elke dag heel erg blij mee!
Ik zou dat gevoel heel graag willen delen. Als u interesse hebt dan hoor ik dat graag. Balletjes heb ik liggen en kunnen gewoon worden gebruikt.
vriendelijke groet,
louis
louis pals

Geboortejaar:
1958
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie