Alzheimer Café's

Hier kun je initiatieven plaatsen die je graag wilt delen met anderen. Ook kun je hier activiteiten plaatsen of afspreken met anderen

Alzheimer Café's

Berichtdoor onderzoeker30 (vrijwilliger) » 11 Juni 2018

Kijkt u weleens onder 'nieuws' op dementie.nl? De moeitw waard, sowieso is de site enorm informatief. Ik verbaas me er steeds weer over hoe snel de site zich aan het ontwikkelen is. Er is veel informatie op te vinden, antwoorden op vragen die u heeft over dementie , instanties en regelgeving. Toets uw zoekterm in onder het loepje en er is geheid iets over te vinden.
Maar goed, ik las onder 'nieuws' iets over een Alzheimer Café in Maarssen: https://www.alzheimer-nederland.nl/regi ... 1464136480
Men gaat op 19 juni uitgebreid in op 'dementie en voeding', nu zijn alle informatie-avonden van de Alzheimer Café's de moeite waard, maar deze lijkt me zeer interessant. Want wat is voeding een probleem gebleken tijdens het dementieproces. In de verhalen op het forum komt het vaak naar voren: hoe zorg ik ervoor dat mijn naaste goed eet?. De laatste tijd lees je veel over het hoge suikergehalte in onze voeding, zeker niet bevordelijk bij dementie. Ook de kwaliteit van voeding blijft belangrijk bij dementie, kauwen is goed voor de hersenen alswel voor de spijsvertering. Deze avond gaat over een ander aspect van voeding: hoe kun je het voor je naaste nog leuk en interessant maken om te eten? Eten is een sociale gebeurtenis, samen bij elkaar zitten in een ontspannen sfeer. Daar zijn verschillende manieren voor, thuis en in het verpleeghuis. Dus als u in de gelegenheid bent....en in de buurt van Maarssen woont?
onderzoeker30 (vrijwilliger)