Semantische Dementie en ervaringsverhalen.

Hier vind je ook subvormen Semantische dementie, Primaire niet-vloeiende afasie en Logopenische progressieve afasie

Semantische Dementie en ervaringsverhalen.

Berichtdoor Ren@te » 14 November 2018

Hallo allemaal,

Mijn vader is voor 2 weken terug gediagnosteerd met Semantische dementie, een zeldzame vorm die de taal en begrip aantast.

Ik heb hier natuurlijk al over gelezen, maar helaas nog heel weinig ervaringsverhalen, en ik merk dat ik daar wel behoefte aan heb.

Ik hoop dat er meerdere mensen mee bekend zijn...
Ren@te

Geboortejaar:
1976
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor HdB » 23 November 2018

Hoi Renate,

Wat verdrietig dat je vader deze diagnose gekregen heeft. Er komt heel wat op jullie af nu kan ik me voorstellen, en het is dan ook fijn om met mensen te kunnen praten die ervaring hebben met deze vorm van dementie.

Zelf weet ik er weinig over, maar ik heb geprobeerd wat meer informatie te vinden. Ik weet niet of je lid bent van bijvoorbeeld Facebook? Daar bestaan een aantal groepen mbt dementie. Ik weet niet zo snel of er speciaal een groep is over semantische dementie, maar misschien is er meer te vinden in de Dementie Contactgroep. Deze groep heeft veel leden en wie weet vind je daar ervaringsverhalen.

Je zou ook kunnen kijken of er bij jou in de buurt een Alzheimer Café of Trefpunt is. Als je op onderstaande link klikt, kan je aan de hand van je postcode locaties vinden bij jou in de buurt en zie je een overzicht van de onderwerpen die besproken worden.

https://www.alzheimer-nederland.nl/regi ... 1538061638

Of je zou kunnen bellen naar een Trefpunt en vragen of zij weten of er meer mensen komen die ervaring hebben met SD? Al ben ik er niet zeker van of deze informatie gedeeld mag worden. Proberen kan altijd.

Ik hoop dat je iemand vindt die zijn/haar ervaringen met je kan delen en ik wens jullie veel sterkte toe.
HdB

Geboortejaar:
1974
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie