logo dementie.nl

lotgenoten groep/steun van demente ouder?

Berichten voor jongeren die een ouder met dementie op jonge leeftijd hebben

Re: lotgenoten groep/steun van demente ouder?

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 27 Februari 2017

Beste allen,

in dit onderwerp: viewtopic.php?f=20335&t=2886 stelt Albert-J zich voor. Zijn moeder van 51 heeft dementie en hij woont thuis en zorgt samen met zijn vader voor haar.

Groeten Rob
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor Evelien84 » 05 Maart 2017

Hallo, wat fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die met eenzelfde situatie als ik hebben te dealen. Mijn vader is 70 en heeft sinds een paar jaar vasculaire dementie. Ik ben zelf 32 en enigst kind, dus ik sta er wel een beetje alleen voor.
Mijn moeder is al overleden en ook voor haar heb ik samen met mijn vader gezorgd. Ik heb daarom al heel wat ervaring met mantelzorgen! Dat ik dit nu weer op jonge leeftijd moet meemaken vind ik best zwaar.
Ik zou graag ook toegang krijgen tot het besloten gedeelte.
Evelien84

Geboortejaar:
1984
Geslacht:
Vrouw
Relatie tot dementie:
(Schoon)zoon/dochter

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 08 Maart 2017

Beste Evelien,

Ik heb je zojuist toegang gegeven tot het besloten gedeelte van het forum voor jongeren. Als je ingelogd bent, vind je dit op de homepage van het forum.
Heftig hoor, er alleen voor staan en voor je vader zorgen nadat je ook al mantelzorg heb gegeven aan je moeder. Ik hoop dat je via het forum wat contacten kan opdoen.

Ook kun je mensen privéberichten sturen, om direct in contact te komen. En we hebben op de website een link naar voorzieningen voor jonge mensen met dementie. Mogelijk kun je via die weg ook bij lotgenoten in je eigen buurt komen. Kijk daarvoor hier: https://www.alzheimer-nederland.nl/deme ... eningen-jd

Veel sterkte!
Groeten Rob
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor KaHe » 10 Maart 2017

Hallo

Ik ben ook getroffen door deze vreselijke ziekte. Niet als patiënt zelf, maar als dochter. Ik was 12 toen het allemaal gebeurde. Op mijn 14de is hij opgenomen geweest, en op mijn 18de is hij gestorven. Inmiddels ben ik 20 jaar.

Ik heb dit account gemaakt om andere mensen te kunnen helpen met hun leed.

Groetjes
KaHe

Relatie tot dementie:
(Schoon)zoon/dochter

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 10 Maart 2017

Beste KaHe,

Wat een jonge leeftijd om met deze ziekte te maken te krijgen. Fijn dat je met je ervaring anderen wilt helpen en ondersteunen!
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor leo (vrijwilliger) » 10 Maart 2017

KaHe schreef:
> Hallo
>
> Ik ben ook getroffen door deze vreselijke ziekte. Niet als patiënt zelf,
> maar als dochter. Ik was 12 toen het allemaal gebeurde. Op mijn 14de is hij
> opgenomen geweest, en op mijn 18de is hij gestorven. Inmiddels ben ik 20
> jaar.
>
> Ik heb dit account gemaakt om andere mensen te kunnen helpen met hun leed.
>
> Groetjes

Ho eens even Kahe,
Het is allemaal schitterend dat je je wilt inzetten voor je medemens, maar je bent eigenlijk nog veel te jong.
Je hebt je moeder nog, misschien een broertje en/of zusje, opa oma. Dat je er voor hen bent lijkt mij heel logisch, maar de rest van de wereld dat kun je eventueel altijd nog later doen.
Je heb met een beetje mazzel nog 3/4 van je leven te gaan, richt je op jouw toekomst, je werk en je vrienden, of wil je misschien toch begrafenisondernemer worden :).
Succes.
Leo
leo (vrijwilliger)

Geboortejaar:
1935
Geslacht:
Man
Relatie tot dementie:
Partner

Berichtdoor Bossie » 10 April 2017

Hallo,

Hoewel mijn moeder (71 jaar) vooralsnog niet de officiële diagnose vasculaire dementie heeft, vertoont ze wel veel symptomen die hetzelfde zijn. Ze heeft een lange voorgeschiedenis met psychische problemen en woont sinds 2011 in een woongroep. Sinds een paar jaar gaat ze in stappen achteruit. Men vermoedde eerst vasculaire dementie, mede door de infarctjes die middels de mri te zien waren. Later werden die vermoedens weer teruggenomen, omdat ze niet alle typische symptomen zou hebben. De anti-psychotica medicatie wordt momenteel afgebouwd vanwege haar zeer onhandelbare gedrag (o.a. agressie). De vraag is: wordt haar gedrag veroorzaakt door de medicatie of door iets anders? Nog een paar weken tot ze op 0 zit.
Het feit dat ze van buitenlandse komaf is en de Nederlandse taal niet geheel machtig is maakt het nog lastiger.
Ik ben enig kind en het valt me soms erg zwaar.

Ik weet niet of ik op dit forum op de juiste plek ben, maar ik zou graag toegang tot het besloten gedeelte willen krijgen.

Bedankt alvast!
Bossie

Geboortejaar:
1977
Geslacht:
Vrouw
Relatie tot dementie:
(Schoon)zoon/dochter

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 11 April 2017

Dag Bossie,

Ik heb je zojuist toegang gegeven tot het besloten gedeelte van het forum voor jongeren. Als je ingelogd bent, vind je dit op de homepage van het forum.
tip: abonneer je gelijk op dit forum, zodat je een mail krijgt wanneer er een nieuw bericht wordt geplaatst.

Groeten,
Rob
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

« Vorige

Het is momenteel 24 Juli 2017