lotgenotengespreksgroep voor kinderen

Berichten voor jongeren die een ouder met dementie op jonge leeftijd hebben

lotgenotengespreksgroep voor kinderen

Berichtdoor Eline » 21 November 2017

Ik ben op zoek naar een lotgenoten gespreksgroep voor kinderen waarvan een ouder dementie heeft. In mijn woonplaats (Capelle aan den IJssel) is dit er niet. Ik zou graag met iemand of met meerdere personen hierover willen praten en ervaringen/tips uitdelen.
Eline

Geboortejaar:
1968
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon) zoon of dochter

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 30 November 2017

Dag Eline,

hierbij verwijs ik je door naar het topic van jongeren met een ouder met dementie op jonge leeftijd: viewtopic.php?f=20335&t=1580&p=17347#p17347

Daar hebben zich al veel jongeren gemeld. Je kunt je daar voorstellen. de anderen krijgen dan een mail dat er een nieuw bericht is. Ook kun je zelf bijvoorbeeld via een privé-bericht anderen een bericht sturen. Ook is er een besloten gedeelte waar ik je toegang tot kan geven. Op dit moment is er alleen een technisch probleem met het toegang geven.

Hopelijk vind je via dit forum contacten.
Groeten,
Rob
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor Eline » 11 December 2017

Hoi Rob,

Dank je wel voor je reactie. ik weet niet of ik me een jongere kan noemen. Mijn leeftijd is namelijk 49.

Eline
Eline

Geboortejaar:
1968
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon) zoon of dochter

Berichtdoor onderzoeker30 (vrijwilliger) » 15 December 2017

Dag Eline,

Ik kan me voorstellen dat je veel vragen hebt en steun zoekt. Hebben jullie al een casemanager ingeschakeld?
Natuurlijk praat je dan veel over wat er geregeld moet worden maar dat ontlast je van een hoop zorgen.
Er is ook een forum voor mantelzorgers met veel tips: https://www.pggmenco.nl/jouw-communitie ... praat-mee/
Wil je meer weten over dementie dan kun je ook onze site dementie.nl bezoeken.
Op verschillende locaties in het land kun je een 'Alzheimer Café' bezoeken, deze zijn heel laagdrempelig en iedere maand zijn er lezingen of gezellige bijeenkomsten. Ze worden vaak gehouden in een verpleeghuis in de buurt. Daar is iedereen welkom die met dementie te maken heeft, partners, kinderen etc.
https://www.welzijncapelle.nu/senioren/alzheimercafe

Heel veel sterkte, groet
onderzoeker30 (vrijwilliger)