Ouder met dementie

Berichten voor jongeren die een ouder met dementie op jonge leeftijd hebben

Ouder met dementie

Berichtdoor Sammwolf » 21 Augustus 2018

Hoi,

Sinds 1.5 jaar is er de ziekte van Alzheimer gediagnosticeerd bij mijn vader van 55 jaar. Zelf ben ik nu 21 jaar. Ondanks deze heftige ziekte heb ik al een moeder die sinds 5 jaar een ongeneeslijke hersenziekte heeft. Ik merk zelf dat ik heel veel behoefte heb om met mensen in contact te komen die te maken hebben met een zieke ouder.

Mijn vader zit op dit moment heel erg in het stadium dat hij snel boos en agressief reageert op situaties. Ik vind het zelf heel moeilijk om daar mee om te gaan. Ik herken mijn vader niet meer zoals hij was terwijl hij juist degene was waar ik altijd op terug kon vallen.. Ik hoop dat iemand een keer met mij wil kletsen zodat ik me minder alleen voel in het gevecht en het accepteren van deze moeilijke en zware ziekte..

Groeten Sam
Sammwolf

Geboortejaar:
1997
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Evelien84 » 21 Augustus 2018

Hoi Sam,
Welkom op dit forum! Er is ook nog een besloten forum voor jongeren. Via een bericht aan Rob kan je je daar ook voor aanmelden.
Op dit forum kan je al je vragen kwijt en wellicht vind je ook iemand waar je mee kan praten.
Je kan ook kijken naar het steunpunt mantelzorg in je woonplaats. Die steunpunten hebben soms ook speciale activiteiten voor jonge mantelzorgers zoals jij.
Ik ben onder de indruk van je verhaal. Het is niet niks om op zo’n jonge leeftijd twee zieke ouders te hebben. Hebben jullie ook een casemanager via de huisarts gekregen? Daar kan je ook steun aan hebben mits je een goede hebt.
Sterkte,
Evelien
Evelien84

Geboortejaar:
1984
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 22 Augustus 2018

Hoi Sam,

Heb je dit onderwerp al gezien? > viewtopic.php?f=20335&t=1580&p=18313#p18313
Daar staan veel vergelijkbare oproepen. Ik heb in dat topic ook een bericht geplaatst dat verwijst naar jouw bericht. Iedereen in dat topic krijgt dan een mailtje dat er een nieuw bericht is.
Ook heb ik je toegang tot het besloten gedeelte gegeven. Je vindt dit op de homepage als je ingelogd bent.

Hopelijk vind je hier lotgenoten!

Groeten,
Rob
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man