lotgenoten groep/steun van ouder met dementie?

Berichten voor jongeren die een ouder met dementie op jonge leeftijd hebben

Re: lotgenoten groep/steun van demente ouder?

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 09 Mei 2016

Dag Veerle,

Ik heb je zojuist ook toegang gegeven tot het besloten gedeelte op het forum. Ook stonden hier enkele reacties specifiek op je verhaal. Die heb ik gekopieerd naar een ander onderwerp, zodat in dit onderwerp specifiek de verhalen van de jongeren die contact zoeken staan.

De reacties vind je hier: http://forum.alzheimer-nederland.nl/vie ... 335&t=2613

Vriendelijke groet,
Rob
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor Lotje80 » 18 Mei 2016

Dag allemaal,

Ik ontdek net dit forum. Heb nog niet alles gelezen, maar wat ontzettend fijn om te ontdekken dat dit er is. Ik ben 35, heb twee dochtertjes (van 4 en bijna 2) en mijn moeder heeft een jaar of drie geleden de diagnose gekregen. Ze is nu 70, in een vergevorderd stadium en woont in een kliniek. Ik praat er wel eens over met anderen, maar merk dat ik dit tamelijk 'matter of fact' doe. Zonder veel emotie. Die toon ik eigenlijk alleen mezelf. Ik heb geen broers of zussen en dat maakt dat ik me soms eenzaam voel in deze achtbaan, ook al zijn er lieve mensen die me steunen. Het is toch anders als je dit verdriet kunt delen met een broer of zus, die hetzelfde meemaakt als jij. Daarom zou ik ook graag in contact komen met anderen die een jong dementerende ouder hebben.

Veel sterkte voor iedereen.
Groetjes, Charlotte
Lotje80

Geboortejaar:
1980
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 19 Mei 2016

Hoi Charlotte,

Goed dat je dit forum gevonden hebt. Ik heb je op de lijst met andere jongeren gezet. Zo te horen gaat het proces bij je moeder. Heftig dit mee te maken, en dit eigenlijk moeizaam kunnen delen met anderen. Ook heb ik je toegang tot het besloten gedeelte van het forum gegeven.

Je berichten die je uitgewisseld hebt met Leo staan in een nieuw onderwerp. Hier: http://forum.alzheimer-nederland.nl/vie ... 249#p14249

Door deze te verplaatsen kan dit onderwerp gericht blijven op de jongeren. Veel sterkte!
Groeten,
Rob
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor JTD16 » 10 Juli 2016

Mijn moeder (60 jaar) heeft dit jaar de diagnose Alzheimer gekregen. Wij hadden al langere tijd het vermoeden dat er iets aan de hand was. Mijn broertje (29) en ik (32) delen samen meer en meer de zorg voor onze ouders. Wij staan op een wachtlijst voor een casemanager.

Graag zou ik toegevoegd willen worden aan de besloten groep om ervaringen uit te wisselen.
JTD16

Geboortejaar:
1983
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Leo (vrijwilliger) » 10 Juli 2016

Goede middag,
Dit doet Rob, maar die werkt in het weekend niet, dus nog ff een dagje wachten.
Leo
Leo (vrijwilliger)

Geslacht:
Man

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 11 Juli 2016

Beste JTD16,

Goed dat je dit forum gevonden hebt. Ik heb je toegang gegeven tot het besloten gedeelte. Dit besloten gedeelte van de website staat hier: in de categorie ‘jonge mensen met dementie’ > ‘als je ouder dementie op jonge leeftijd heeft’. Alleen de jongeren die ik toegang heb gegeven zien dit besloten forum. Ook is het daarnaast mogelijk elkaar een privébericht te sturen. Die mogelijkheid vind je aan de rechterkant van een bericht onder de gebruikersnaam.
Ik hoop dat je via dit forum mensen treft om ervaringen mee uit te wisselen.

Groeten,
Rob
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor natasjaverhoogt » 27 Juli 2016

Wat herkenbaar allemaal. Mijn moeder werd eerst naar huis gestuurd met burn-out klachten. Maar na verschillende onderzoeken bij het eigen ziekenhuis is zij uiteindelijk doorverwezen naar een screeningsdag in het VUmc. Erg fijn dat het allemaal op één dag kon plaatsvinden, zodat zij niet meerdere keren terug moest komen.

Indien het besloten gedeelte nog actief is wil ik graag toegevoegd worden.
natasjaverhoogt

Geboortejaar:
1986
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 28 Juli 2016

Beste NatasjaV,

Goed dat je hier je bericht plaatst. Ik heb je zojuist toegevoegd aan het besloten gedeelte. Als je ingelogd bent, zul je dit besloten gedeelte op de homepage van het forum vinden.

Groeten,
Rob
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor xxxlisa » 30 Juli 2016

Hallo,

Mijn vader van 54 is sinds een jaar ook geconstateerd met alzheimer. Mijn moeder, broers en ik (20) nemen de zorgtaken op ons maar dit is niet altijd even gemakkelijk. Graag zou ik ook in contact willen komen met lotgenoten zodat ik ook hun ervaringen kan lezen.

Groetjes,
Lisa
xxxlisa

Geboortejaar:
1995
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Leo (vrijwilliger) » 31 Juli 2016

Goede morgen Lisa,
Dit Forum bestrijkt het hele scala van de Dementie.
Waar je alle facetten van deze ziekte wel tegen komt.
Wij hebben sinds kort ook een groep voor jong dementerenden .
Ik zal Rob onze webcoördinator vragen om je ook naar die site toegang te geven zodat je ook
met meer leeftijdgenoten de situaties rond deze rot ziekte kunt bespreken.
Rob onze coördinator werkt echter niet in de weekenden, maar hij zal je maandag zeker naar die groep geleiden.
Leo
Leo (vrijwilliger)

Geslacht:
Man