lotgenoten groep/steun van ouder met dementie?

Berichten voor jongeren die een ouder met dementie op jonge leeftijd hebben

Re: lotgenoten groep/steun van demente ouder?

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 01 Augustus 2016

Beste xxxlisa,

Wat een jonge leeftijd om in aanraking te komen met deze ziekte. Goed dat je op zoek gaat naar informatie en ondersteuning. Ik heb je zojuist toegang gegeven tot het besloten gedeelte voor jongeren. Als je ingelogd bent, vind je dit op de homepage van het forum. Voor meer informatie over dementie op jonge leeftijd kun je ook terecht op de website www.dementie.nl. Zoek dan op dementie op jonge leeftijd. Succes!

Groeten,
Rob
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor Floortje » 23 Augustus 2016

Hallo Lisa,

Wat een naar bericht voor je. Woon je nog thuis? Wat is voor jou het moeilijkste aan de situatie? Mijn moeder heeft Alzheimer en gaat hard achteruit. Met name communicatie gaat steeds moeizamer, een basis vaardigheid die ik erg mis. Ze is niet meer zoals vroeger maar dat moeten we accepteren.. Zorgtaken op jonge leeftijd vallen mij ook best zwaar. Denk goed aan jezelf!

Veel sterkte!
Floortje

Geboortejaar:
1990
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Bob67 » 29 Augustus 2016

Hallo allemaal,

Mijn vader (69) heeft Alzheimer en gaat snel achteruit. Omdat weinig vrienden van mijn leeftijd (30) te maken hebben met dezelfde problemen, zou ik graag toegevoegd willen worden aan het besloten forum.

Alvast bedankt,
Bob
Bob67

Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 30 Augustus 2016

Beste Bob,

Ik heb je zojuist toegang gegeven tot het besloten gedeelte. Wanneer je ingelogd bent, vind je dit op de homepage van het forum.

Veel groeten,
Rob
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor A_nn_a » 29 September 2016

Hoi allemaal,

Mijn moeder (59) heeft nu bijna 2 jaar Alzheimer. Ze gaat de laatste tijd snel achteruit.
Ik en mijn zusjes (allemaal begin 30) hebben gelukkig elkaar maar ik zou zo graag willen praten met andere kinderen met een jonge dementerende vader of moeder.

Groetjes,
Annelies
A_nn_a

Geboortejaar:
1982
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 30 September 2016

Beste Annelies,

Goed dat je dit forum gevonden hebt. ik heb je toegang gegeven tot het besloten gedeelte voor jongeren. Daarnaast heb ik je een mail gestuurd met wat tips voor het gebruik. Hopelijk vind je via deze weg wat lotgenoten.

Voor veel informatie over (het omgaan met) dementie, kan ik je ook aanraden eens te kijken op de website www.dementie.nl.
Succes!

Groeten,
Rob
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor Michelle » 18 Oktober 2016

Hallo, ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden.
Ik ben 23 jaar en ik weet nu sinds een jaar dat mijn vader alzheimer heeft. Ik heb veel aan mijn moeder en aan mijn zusje maar soms zou ik graag in contact komen met mensen die ook een ouder hebben die op jonge leeftijd aan dementie lijden. Ik heb vrienden en familie die er voor me zijn maar ik zou graag iemand ontmoeten die me echt begrijpt.
Groetjes mies
Michelle

Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Niet (direct) betrokken

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 19 Oktober 2016

Beste Mies,

Ik heb je zojuist toegang gegeven tot het besloten gedeelte op de website. Dit subforum zie je op de homepage als je inlogt als gebruiker. Daarnaast heb ik je een mail gestuurd met wat tips voor het gebruik.
Hopelijk tref je daar anderen die in een vergelijkbare situatie zitten als jij. Succes!

Groeten,
Rob
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor Ina » 20 Oktober 2016

Hallo allemaal,

Ik heb net dit forum ontdekt en wat fijn dat dit er is.
Ik ben zelf 18 en mijn moeder (49) heeft hersenletsel en daardoor een soort van dementie.
Ik heb nog 2 zusjes en 2 zussen, maar zou het heel fijn vinden als ik met iemand zou kunnen praten die er buiten staat
maar me toch wel begrijpt.

Groetjes, Ina
Ina

Geboortejaar:
1998
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 21 Oktober 2016

Beste Ina,

Wat een jonge leeftijd om hiermee te maken te krijgen. Goed dat je op zoek gaat naar lotgenoten en informatie. ik heb je toegang gegeven tot het besloten gedeelte. Daarnaast heb ik je een mail gestuurd met enkele tips voor het gebruik.
Succes!
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man