Postorder bedrijven

Voor al je vragen en ervaringen over vertegenwoordiging, financiële zaken en wilsverklaringen

Postorder bedrijven

Berichtdoor Susan59 » 19 Juni 2017

Mijn moeder heeft beginde dementie. Ik merk het bv dat ze me steeds belt met ik heb een grote prijs gewonnen. Ze gaat ook steeds meer bestellen terwijl ze alleen aow krijgt. Ik krijg het haar niet meer uitgelegd dat ze de prijs niet krijgt maar kan winnen. Ik moest een vergrootglas meenemen om het na 2 volle blaadjes van u heeft gewonnen etc de kleine lettertjes te lezen.

Ik heb de postorder bedrijven aangeschreven dat ze beginnend dement is en haar huisarts dit ook al heeft beoordeeld.

Een dikke pluim voor Klingel en bakker.com ik kreeg gelijk mail terug dat ze het erg vonden en haar van de mailinglijst gingen halen. Super!

Van your look for less kreeg ik terug dat ik een volmacht moest vragen. Ik nog een keer uitgelegd dat ik dat in deze situatie zeer pijnlijk vond om haar nu al een sticker op haar hoofd te plakken. Moet er zelf ook niet aan denken dat mijn zoon zou zeggen nee mam je kan het niet meer. Toen kreeg ik terug dat ze dus zelf nog beslissingen kan nemen en ze haar niet van de lijst gingen halen. Ze van 1930 en dat wisten ze!!

Ik dacht dat iedereen in deze tijd van langer thuiswonen etc beter geholpen zou worden.

Iemand een tip, behalve haar de macht te ontnemen? Ik doe trouwens wel al haar bankzaken omdat ze van al die lange bankrek nummers niets meer snapt.

Bedankt,
Susan
Susan59

Geboortejaar:
1959
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon) zoon of dochter

Berichtdoor Evelien84 » 20 Juni 2017

Beste Susan,
Ik heb een vergelijkbare situatie bij mijn vader meegemaakt, maar dan met goede doelen. De ene na de andere stichting kwam geld vragen en mijn vader dacht dat het allemaal rekeningen waren die betaald moesten worden. Ik heb toen met hem overlegd wat hij echt belangrijk vind en met drie daarvan zijn we doorgegaan. Alle andere instellingen heb ik gemaild met het verzoek om hem uit het adressenbestand te halen. Ik heb dat echter niet vanuit mijn eigen naam gedaan, maar vanuit zijn mailadres en vanuit zijn naam. En ik heb daarbij absoluut niet vermeld dat hij dementie heeft, maar dat hij na zoveel jaren steun geven afziet van donaties. Geen stichting die moeilijk deed.
En reclamepost op naam stuur ik ook heel vaak als onbestelbaar retour. Je moet wel even volhouden, maar op een gegeven moment wordt ook dat minder.
Ik snap dat jouw situaties iets anders ligt, maar misschien dat je er iets aan hebt. Ikzelf heb ook nog geen volmacht, maar dat komt er nu binnenkort wel aan omdat het sneller achteruit gaat.
Groet Evelien
Evelien84

Geboortejaar:
1984
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon) zoon of dochter

Berichtdoor Klavertje vier » 23 Juni 2017

En aanmelden bij het bel-me-niet register! https://www.bel-me-niet.nl/
Klavertje vier

Geboortejaar:
1960
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
In het verleden betrokken als Overige familie en/of vrienden

Berichtdoor josverdonk » 10 September 2017

Ik heb indertijd bij afzenders die niet wilden meewerken een adreswijziging gestuurd naar mijn eigen adres. Toen dat eenmaal liep heb ik me (alsof ik mijn moeder was) afgemeld. Dit heb ik langzaam maar zeker uitgebreid. Uiteindelijk kwam zelfs de belasting bij mij.
josverdonk

Geboortejaar:
1940
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner

Berichtdoor Vergeet-me-niet » 10 November 2017

Ik kan je adviseren contact op te nemen met een notaris. Deze kan uitleggen wat de verschillende mogelijkheden zijn, voor nu en in de toekomst.
Realiseer je dat dementie en Alzheimer onomkeerbaar zijn. Nu je moeder nog goed bij de tijd is, is het juist van belang dit soort zaken aan de orde te stellen en haar wensen hierin aan te horen.
Zelf ben ik mentor en bewindvoerder voor mijn vader met Alzheimer. Een pittige taak maar ter bescherming van mijn kwetsbare vader! Ik kan alleen maar zeggen: regel het, voordat het te laat is!
Vergeet-me-niet

Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon) zoon of dochter