Belastingaftrek

Voor al je vragen en ervaringen over vertegenwoordiging, financiële zaken en wilsverklaringen

Belastingaftrek

Berichtdoor Suzanne1973 » 12 April 2017

Mijn man gaat voor een aantal dagen per week naar de dagbesteding vanwege dementie.
Hiervoor moet ik een eigen bijdrage betalen via CAK. Tevens moet ik zelf nog voor activiteiten en eten betalen aan de zorginstelling.
Zijn deze kosten aftrekbaar voor de inkomstenbelasting?
Tevens zijn er vervoerskosten. Mijn man wordt met de taxi opgehaald en thuisgebracht. Kan ik deze kosten nog aftrekken van de Belasting?
Zijn er verder nog tips die ik kan meenemen voor mijn aangifte inkomstenbelasting?

Bedankt alvast!
Suzanne1973

Geboortejaar:
1973
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor Ivy » 28 April 2017

Dag Suzanne,
De CAK bijdrage en de kosten voor dagbesteding zijn niet aftrekbaar. Ik verwijs hierbij naar de toelichting in de belastinggids die jaarlijks door Ieder(in) wordt opgesteld en te vinden is op www.meerkosten.nl.
Groet, Ivy
Ivy

Geboortejaar:
1963
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Vergeet-me-niet » 10 November 2017

Ik adviseer kritisch te kijken naar de indicatie die is afgegeven door het CAK.
Voor dagbesteding kan een indicatie zijn met of zonder vervoer.
Als deze zonder vervoer is dan zou ik de indicatie (laten) aanpassen.
Kosten voor eten etc komen voor eigen rekening.
Succes!
Vergeet-me-niet

Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor jannieka » 19 November 2017

Hallo Suzanne, kijk ook even in je zorgverzekering.
Wanneer is aangetoond ( met brief van arts) dat je man is aangewezen op de taxi dan kan bijzonder vervoer vergoed worden door de zorgverzekering. Er is een eigen bijdrage per jaar. Daarnaast moet je even goed kijken welke vervoerders worden erkend door de verzekering. Succes! Jannieka
jannieka