verhuizing zorgcentrum

Voor al je vragen en ervaringen over vertegenwoordiging, financiële zaken en wilsverklaringen

verhuizing zorgcentrum

Berichtdoor Pepie » 30 Juni 2018

beste iedereen,
afgelopen vrijdag heeft onze moeder een CIZ indicatie 5 gekregen . zelf gaat ze accoord met verhuizing naar een zorgcentrum op gesloten afdeling. We zijn nu bezig met inschrijving en vermoedelijk komt onze moeder over ongeveer 3 maanden aan de beurt.
Mijn zus is nu sinds begin mei net bewindvoerder en mentor van mijn moeder. De boedelbeschrijving is 4 weken geleden verstuurd naar de rechter en alle instanties zijn op de hoogte. Gelukkig gaan we als zusters en broer allemaal door 1 deur.
Nu mijn vraag (voor mijn zus)
Wat moet ze als bewindvoerder regelen ivm een verhuizing naar een zorgcentrum?
Ik snap dat er verhuisberichten doorgegeven moeten worden en huuropzegging e.d. gedaan moeten worden. Ik neem aan dat de boedellijst veranderd door andere uitgaven. ?Moet ze dit doorgeven aan de rechter of hoeft dat pas met de jaarlijkse verantwoording?
En zijn er ook nog andere specifieke dingen die ik de rechter moet laten weten?
Pepie

Geboortejaar:
1971
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Evelien84 » 30 Juni 2018

Hoi Pepie,
De rechtbank die mij tot bewindvoerder en mentor benoemd heeft, heeft ook een telefoonnummer voor bewindvoerders. Die kunnen antwoord op je vragen geven.
Tot 1500 euro mag de bewindvoerder zelf uitgeven. Lijkt mij dat een verhuizing daarvoor te regelen is.
Als de boedellijst veranderd, dan moet je dat bijhouden en bij de jaarlijkse verantwoording opgeven. Mijn ervaring is dat er steeds minder uitgaven zijn zodra iemand is opgenomen.
Succes met de verhuizing!
Evelien
Evelien84

Geboortejaar:
1984
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Pepie » 01 Juli 2018

Beste Evelien,
Dank voor de snelle reactie. Ik zal kijken of er een telefoonnummer speciaal voor bewindvoerders is bij de rechtbank in onze regio.
vriendelijke groet,
Pepie
Pepie

Geboortejaar:
1971
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor klachtenoverdezorg » 05 Augustus 2018

Evelien, er bestaan regels voor de kosten van een verhuizing. Het bedrag wat daarvoor staat is rond de 350 euro. Alle bedragen zijn te vinden als je google gebruikt met de zoekwoorden tarieven bewindvoerderschap
De boedellijst moet bij aanvang van het bewind door worden gegeven aan de rechter
klachtenoverdezorg

Geslacht:
Vrouw

Berichtdoor Evelien84 » 06 Augustus 2018

Hallo klachtoverdezorg,
Ik had het niet over de vergoeding die een bewindvoerder krijgt voor het regelen van bepaalde zaken, maar over de daadwerkelijk gemaakte verhuiskosten. Dat zal niet boven de 1500 uitstijgen. De vergoeding voor de professionele bewindvoerder is inderdaad 325 euro voor het regelen van een verhuizing.

Voor anderen die dit lezen: er zijn ook verhuizers en professionele organizers die zich specifiek richten op verhuizingen van huis naar verpleeghuiskamer. Bij MEE of bij de gemeente kennen ze die bedrijven vaak wel.

Groet Evelien
Evelien84

Geboortejaar:
1984
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 06 Augustus 2018

Hoi,

we hebben op dementie.nl ook een mooi artikel en video over een verhuizer: https://dementie.nl/prachtig/verhuisbed ... e-prachtig

Groeten,
Rob
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man