Moeder "tript" op van alles. Overprikkelde zintuigen.

Voor ervaringen, tips en advies over opname of het wonen in een verpleeghuis of verzorgingshuis

Moeder "tript" op van alles. Overprikkelde zintuigen.

Berichtdoor w.goetjes » 05 December 2018

Moeder heeft zintuigen die op tilt staan....alles stinkt, krijgt ze het benauwd (denkt ze) en gaat hyperventileren, alles doet pijn zoals de rand vd wcpot en alle stoelen zodat ze nergens kan zitten, alles is te hard qua geluid zoals alles wat hier in het huis gedaan wordt maar vaak toch met iemand die in microfoon spreekt, ga zo maar door.
Iemand die dit herkent? Wat hebben jullie gedaan om te helpen?
Ik lig op dit moment naast mijn moeder in het verzorgingshuis om haar te helpen wennen (we zijn zondag 2 dec verhuisd) en op dit moment "tript" ze over haar kussen al een uur of 2,5.....Ik weet niet meer wat ik kan doen...Ik heb al alle nieuwe supersonische kussens aangeschaft, vandaag ook weer eentje van 120 euro maar we zijn intussen weer terug bij af bij het oude kussen met 6 handdoeken eronder op alle mogelijke manieren gevouwen en gerangschikt..en nooit goed.
Ik slaap hier om haar te helpen om hier in het huis te woen...Hoe leg ik de verzorging uit dat dit speelt en hoe gaan zij hier mee om, ze hebben toch al geen tijd? Hoe weten ze dat dit aan de hand is als ze niet op een knop drukt en het dus maar door blijft gaan? Hoe kan ik haar hier alleen laten als ze zulke nachten heeft?
Ik wil haar zooooooooo graag helpen maar HOE??
Ik wil niet geirriteerd raken maar dat is zoooo moeilijk als je zelf ook niet slaapt. Als deze "trip" voorbij is begint de volgende over dat t raam open moet, als t raam open is de volgende dat het buiten stinkt en dat ze het benauwd krijgt en stikt en doodgaat en dan hyperventileert en dan begint het kussen gedoe weer.
Wat kun je hieraan doen? Zijn hier geen medicijnen voor????

Radeloos....
w.goetjes

Geboortejaar:
1961

Berichtdoor josha » 06 December 2018

Hoi w. goetjes

Goed dat je het personeel nu wakker schudt om meer aandacht te hebben voor de onrust van je moeder. Dat is ook hun werk hè.
Natuurlijk kun je laten opnemen dat ze 2x gaan kijken bij je moeder s`nachts en haar helpen bij het naar de w.c gaan.
Misschien helpt het om een klein lampje te laten branden s`nachts op haar kamer? Het mooiste zou natuurlijk zijn dat ze door slaapt.
Ik begrijp dat ze incontinent is omdat ze een tenabroekje draagt?

Goed idee om je bed niet meer naast de hare te zetten maar vindt personeel dat goed dat jij in de huiskamer slaapt?
Hou ons op de hoogte hoe het verder gaat.

Josha
josha

Geboortejaar:
1946
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor w.goetjes » 06 December 2018

Het personeel vindt dat geen probleem gelukkig.
Ook hebben we altijd al een lampje branden 's nachts en ik laat ook de schuifdeur vd badkamer beetje open met het licht aan waardoor er een strook licht te zien is.
w.goetjes

Geboortejaar:
1961