Perikelen in het verpleeghuis

Voor ervaringen, tips en advies over opname of het wonen in een verpleeghuis of verzorgingshuis

Re: Perikelen in het verpleeghuis

Berichtdoor Leo (vrijwilliger) » 19 Maart 2018

Ik heb gezegd dat er nu 2 verzorgenden zijn, maar dat is geen vaste standaard.
Ik maak nog regelmatig mee dat er maar 1 verzorgende aanwezig is.
De situatie is nu ook wat veranderd door de 3 sterfgevallen binnen 1 week.
Bedankt voor jullie reacties.
Leo
Leo (vrijwilliger)

Geslacht:
Man

Berichtdoor Sonja W » 04 Juni 2018

Nu bij mij de rust na het IBS en opname van mijn vader wat begint te landen, lees ik af en toe wat oudere berichten terug.

Leo... is het heus... ben jij 83? Ik had mijn petje al af voor je maar maak nu ook een diepe buiging🤗. Wat een mooi mens ben jij! Het verpleeghuis moet zich eens goed achter de oren krabben... wat een vreemd beleid. Lfs
Sonja W

Geboortejaar:
1964
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Leo (vrijwilliger) » 04 Juni 2018

Ik kwam deze berichten net weer tegen.
Vorige maand zijn er twee verzorgenden van de afdeling vertrokken.
Komende maand vertrekken er weer 3 verzorgenden. Waarvan twee die een andere baan zoeken en 1 die een eigen afdeling gaat vormen. Op uitnodiging van het management. We gaan van 112 naar ca. 145 bewoners.
Ik heb gehoord dat het management erg blij is met alle nieuwe verzorgenden die zich hebben aangeboden.???
Dagelijks kom ik op de afdeling en constateer de onderbezetting.
Dagelijks is er maar een verzorgende, maar die zit vaak buiten op het terras een sigaretje te roken.
Ik ben afgelopen week mijn vrouw tegen gekomen in de openbare gangen in een onderbroek en een panty.
En dan is er niemand. Ik heb haar met een schoonmaakster aangekleed.
Ik zie vrijwel geen manager.
Mijn vrouw is inmiddels in een fase gekomen dat zij creatief met haar uitwerpselen omgaat.
Maar alles is kennelijk onder controle.
Het zal wel.
Leo
Leo (vrijwilliger)

Geslacht:
Man

Berichtdoor onderzoeker30 (vrijwilliger) » 05 Juni 2018

Dag Leo,

Wat leef ik met je mee, verschrikkelijk, dat je dit moet meemaken.
Leo, ga op zoek naar een ander tehuis, want hier zit geen verbetering in, verloren zaak, zo wil je je vrouw toch nooit meer aantreffen. Dit gevecht kun je niet winnen, kost te veel energie. Het kan echt anders, misschien niet perfect, maar wel beter. Heel veel sterkte, pas goed op jezelf.
onderzoeker30 (vrijwilliger)

Berichtdoor josha » 05 Juni 2018

Lieve Leo

Dit kan echt niet!!! Ik begrijp dat nog eens verhuizen voor je vrouw niet snel in overweging genomen zal worden en toch ben ik het met onderzoeker eens.... Het is mensonwaardig voor je vrouw en voor jou om dit te moeten meemaken .

Nog steeds begrijp ik niet dat je hier niet veel meer werk van hebt gemaakt , meer instantie`s opzoeken BUITEN dit vreselijke verpleeghuis..... de media, de kranten er bij betrekken..... kortom de publiciteit zoeken.. Maar ik snap ook dat je de puf er niet meer voor hebt op bepaalde momenten... Je hebt ook te maken met je eigen gezondheid maar verdorie schakel dan familie in...vraag meer hulp.
Dit verpleeghuis moet gesloten worden want dit kan echt niet, wat jij meemaakt.

Lieve Leo je hebt toch niets te verliezen, als je zorgt dat je vrouw hier weg komt. Je zegt steeds dat ze zegt zo gelukkig te zijn.. nou dat zal zeker niet komen van de goede verzorging wat ze daar krijgt maar het zit meer in haar zelf , dit gelukkig zijn. Zij heeft geen benul van de slechte omstandigheden waar ze woont.. Jij wel.

Heel veel sterkte, ik hoop dat je de adviezen gaat overwegen.

Lieve groet
Josha
josha

Geboortejaar:
1946
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Leo (vrijwilliger) » 05 Juni 2018

Lieve mensen,
Dank voor jullie medeleven.
MAAR
Verhuizen is geen optie.
Anderhalf jaar geleden is mijn vrouw intern verhuisd. Van een afdeling met 28 cliënten naar een afdeling met 9 cliënten.
Binnen een maand kreeg ik een gesprek met de arts omdat de situatie rond mijn vrouw er op wees dat zij de moed had
opgegeven dan wel ze was compleet de weg kwijt.
Mijn vrouw dronk nog nauwelijks iets was compleet de weg kwijt en at nauwelijks nog iets. Kortom einde verhaal.
In het gesprek met de arts werd mij duidelijk dat ik rekening moest houden met de laatste fase van mijn vrouw. Overigens deze arts vertrouw ik 100 %.
Wat gebeurd? door de liefdevolle aandacht van de verpleging kwam er langzaam een ommekeer.
We zijn inmiddels 1.5. jaar verder. Ik heb mij door verschillende ervaringen terug getrokken uit alle acties, tref mijn vrouw bijna dagelijks in een euforische gelukzaligheid, wel of niet aangekleed , ik heb het gehad.
Ik knuffel dagelijks met de patiënten , na 1.5 uur zeg ik tegen mijn vrouw ik ga nu boodschappen doen, draai een knop om en denk de verdere dag niet meer aan de afdeling.
Ik heb mij enorm in de steek gelaten gevoeld door mede mantelzorgers, die hun afspraken op crucsiale momenten niet na kwamen ,voor mijn vrouw hoef ik het niet te doen,
die verkeert in een fase dat ze alleen maar gelukkig is afgezien van sommige momenten.
Ik ga nu al bijna 16 jaar met de dementie van mijn vrouw om, waarvan 10 jaar thuis, ik heb dit forum een jaar of 8 geleden een nieuwe impuls gegeven, ik ben er gelukkig mee evenals met mijn werk voor Alzheimer-Nederland, met
de interviews en commissies. Een mens leert er nog dagelijks van.
Allen sterkte en bedankt.
Leo
Leo (vrijwilliger)

Geslacht:
Man

Berichtdoor Sonja W » 05 Juni 2018

Lieve Leo..Ik ken je niet maar lees vaak wat van je en ik vind je een mooi mens.. zorgt er ook iemand voor jou... al is het maar een klein beetje?

Hier alvast een dikke digitale zoen
Sonja W

Geboortejaar:
1964
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Leo (vrijwilliger) » 05 Juni 2018

Dag Sonja,

Je slaat de spijker op zijn kop.
In januari werd ik opgebeld door een oude vriendin van ons, toen wij trouwden 58 jaar geleden ,werden zij en haar man onze buren.
Ansje en zij werden dikke vrienden en met hem heb ik 10 jaar in de sociëteit gezeten en 10 jaar gekegeld.
Hij was de voorzitter en ik deed de ballotage.
20 jaar geleden vertrokken wij naar Frankrijk en 19 jaar geleden overleed hij.
10 jaar geleden kwamen wij terug naar Holland.
Incidenteel kwam zij bij Ansje op bezoek.
Nadat Ansje was opgenomen kwam ze ook nog wel eens.
In januari j.l. werd de vrouw van een andere kegelvriend opgenomen in ons Verpleeghuis.
Onze oude vriendin ging naar haar op zoek en zocht tevens Ansje op.
Daarna belde ze mij en nodigde mij uit voor een borrel.
Onze vriendschap werd intenser.Een ommekeer in mijn leven.
Ik heb een klankbord gekregen die aandacht voor mij heeft en niet te beroerd is om mij te corrigeren.
Ik ben voor het eerst van mijn leven naar de film gegaan en zit regelmatig op een terrasje.
Zij heeft mij geleerd dat er meer is dan alleen maar Alzheimer.
Zie je het voor je Sonja, zij 82 jaar ik 83 jaar. Twee heel dikke vrienden.
Groet,
Leo
Leo (vrijwilliger)

Geslacht:
Man

Berichtdoor Sonja W » 05 Juni 2018

Ohw Leo wat heerlijk dit te lezen... Ze heeft hartstikke gelijk het leven is meer... en je mag.. nee MOET er heel erg van genieten want je krijgt wat je verdient Leo... jij dus nu nog veel leuke jaren met je vriendin. Je vrouw zou hartstikke blij voor je zijn mocht ze het nog kunnen beseffen. Geniet heerlijk van alle leuke dingen... je hebt meer dan je deel genomen Leo, dit doen niet veel mensen je na. Liefs Sonja
Sonja W

Geboortejaar:
1964
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie: