ben ik nou gek of hoe zit dat nou

Voor ervaringen, tips en advies over opname of het wonen in een verpleeghuis of verzorgingshuis

ben ik nou gek of hoe zit dat nou

Berichtdoor lexuslady » 01 Februari 2019

moeilijk maar probeer in kort op te schrijven
me vader werd zeven weken geleden op genomen in ziekenhuis met blaas ontsteking pap is 80 jaar jong
maar we zijn al twee en half jaar bezig dat we merken dat ie vergeet achtig wordt en ook gewoon dingen doet die niet normaal over kunnen komen voor mensen
hij is nu zeven weken in ziekenhuis heeft wat onderzoeken gehad en toen daarna kwam vandaag de mening van de arts dat papa inderdaad dement is en terug naar huis mag binnen nu en twee weken
dit vinden wij heel raar wand papa woont alleen zijn vriendin is ook dementerend en zegt dat ze voor papa kan zorgen maar wij hebben ondervonden dat dat niet goed gaat papa kwam ondervoed in ziekenhuis tenslote terecht en heeft echt aan moeten sterken
wekenlang werd er door de arts en verplegend personeel gezegt dat ze zochten naar een instelling waar papa dan naar toe kon wij begrepen dat niet anders kon
maar nu vandaag werdt er in eens verteld dat papa mits hij zorg heeft overdag vier keer gewoon naar huis gaat maar daar is hij heel eenzaam wij zijn bang dat ie dan weer veel druk op de buren gaat leggen
ik zelf woon in gelderland een eindje van papa af en kan niet zomaar even vlug daar zijn en me broer woont dichterbij maar ja die is ook aan het werk en kan niet altijd er zo maar even tussendoor weg
wat vinden jullie van dit besluit van de artsen een mevrouw van wij eindhoven die zegt tegen ons dat papa eeerste lijns zorg nodig heeft en dat ie in een instelling beste tot zijn recht komt wij dachten dat ook gezien wat we mee maken al twee jaar lang en begrijpe ook niet waarom de arts dit zo gedaan heeft en beslist heeeft iemand van jullie hier zo zelfde ervaring ik heb echt ongeloovig zitten kijken toen ik dit hoorde van de arts namelijk en weet niet waar ik nu heen moet met me angst wand papa valt heel veel ook en verwaarloosde zich zelf ook hij stonk naar plas en poep laatste keer dat ik hem zag
lexuslady

Berichtdoor Dennis » 11 Maart 2019

Hallo,

wat een naar bericht. Ik hoop dat je inmiddels de hulp hebt die je nodig hebt. Mocht dat niet het geval zijn is de eerste stap naar de gemeente te gaan waar je paps woont en daar naar dementiezorg te vragen. Je krijgt dan een casemanager toegewezen en die kan je helpen in de jungle.

Succes met je vader.

Dennis
Dennis