Mijn man wordt binnenkort opgenomen...

Voor ervaringen, tips en advies over opname of het wonen in een verpleeghuis of verzorgingshuis

Mijn man wordt binnenkort opgenomen...

Berichtdoor Lady Wanhoop » 11 Februari 2019

Dag allemaal,

Mijn man wordt binnenkort opgenomen in een verpleeghuis. Ik loop al maanden te huilen en heb constant een onwillige maag. HOE DOE JE DAT, je man wegbrengen? Gewoon van: kom schat, je gaat nu ergens anders wonen, hup de auto in
en naar het verpleeghuis? Ik heb geprobeerd er met hem over te praten maar dat gaat niet, hij heeft geen besef dat hij ziek is. Ik heb al te lang gewacht, we zijn 42 jaar getrouwd dus dat doe je niet zomaar even. Maar ik hou het niet meer vol, iedere dag worden alle kasten uitgepakt, spullen verstopt, spullen ingepakt in tasjes enz. Vervolgens is het huis te klein omdat alles gestolen is. Iedere dag loopt hij weg, naar huis (ouderlijk huis waar niemand van de familie meer woont). Iedere dag het gevecht om hem binnen te houden, als het niet lukt achter hem aan enz. Het is vreselijk. Je verliest je man terwijl hij nog leeft (en nog hartstikke knap is). Ik kan zo niet verder leven, ben nog maar een schim van mezelf, heb veel te lang geprobeerd het allemaal aan te kunnen maar nu ben ik op het punt dat ik zelf voel dat ik er aan onderdoor ga. Ik wil mijn lief niet kwijt en wat doe ik hem aan? Help, hoe doe je zoiets?
Ik ben wanhopig.

Groet,
Lady wanhoop
Lady Wanhoop

Berichtdoor wia » 12 Februari 2019

Beste lady wanhoop
Zo herkenbaar! . Wij zijn begonnen met paar weken logeren, als tussen oplossing. Maar dat loste niets op. Hij had het goed gevonden om mij de kans te geven om wat uit te rusten. Anders kon ik niet goed voor hrm blijven zorgen. Jouw hart en hoofd zijn het waarschijnlijk ook niet met elkaar eens. Het blijft moeilijk maar voelde dat ik het niet aan kon om weer 24/7 voor hem te zorgen. De dingen die ik nu voor hem daar kan doen gaan met geduld. Omdat ik weet dat straks anderen de zorg overnemen. Kost een paar weken. En ik ga nog vaak genoeg weg met tranen
Maar iedere keer als ik kom krijg ik een glimlach en knuffels . En dat vergoed enhoop.
En hoe doe je zo iets.... Ja toch doorzetten en trots zijn opje zelf( moeilijkhoor ) maar als jij eraanonder door gaat heeft hij ook niets aan.
Sterkte en een dikke knuffel
Wia
wia

Geslacht:
Vrouw