Pijn medicatie bij Vasculaire dementie/Alzheimer

Voor ervaringen, tips en advies over opname of het wonen in een verpleeghuis of verzorgingshuis

Pijn medicatie bij Vasculaire dementie/Alzheimer

Berichtdoor w.goetjes » 06 April 2019

Mijn moeder heeft constant pijn. Zij kan geen pillen slikken.
We hebben haar een tijd een paar keer per dag Ibuprofen bruis gegeven, dat ging een tijdje goed, behalve dat de apotheek het steeds niet kon leveren. In die tijd zijn we over gegaan naar de Naproxen zetpil, dan hoefden we moeder niet steeds te dwingen dat drankje te drinken. Nu heeft de apotheek gister laten weten dat de Naproxen zetpil ook niet leverbaar is tot eind van de maand. Ik heb nog zetpillen tot maandag... En dan??
We hebben in onze zoektocht ook al een paar pleisters geprobeerd, van de ene kreeg ze maag/darmpijnen dat ik de noodarts moest laten komen, van de andere werd ze een zombi en van de volgende hadden we een psychotische nacht die je ook niet wilt meemaken.
Wie heeft er hier ervaring mee, en wat voor pijnstiller krijgt jullie geliefde met dementie??
w.goetjes

Geboortejaar:
1961

Berichtdoor HdB » 08 April 2019

Beste W. Goetjes,

Verdrietig dat je moeder steeds zo'n pijn heeft en dat de medicijnen die haar helpen niet leverbaar zijn.
Heb je al met haar huisarts gesproken over haar situatie? Wellicht heeft hij/zij een passende oplossing?

Misschien wel bij jou bekend, maar bij dementie.nl zijn experts werkzaam aan wie je ook je vragen kunt stellen. Als je op onderstaande link klikt, kom je op de juiste webpagina:

https://dementie.nl/hulp-en-advies/experts/huisarts

Ik wens jou en je moeder veel sterkte en ik hoop dat je een medicijn voor haar vindt die haar pijn verlicht.
HdB

Geboortejaar:
1974
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor w.goetjes » 19 Mei 2019

Uiteraard is dit tot in den treuren besproken met de huisarts. Zij kwam niet verder als "het hoort bij de ziekte"...en
zei dat de pleister waar moeder een giga zombi van werd een "kwestie van wennen" was.
Ik kan me daar niet bij neerleggen. Er moet toch gewoon normale pijnstilling zijn waar je geen zombi van wordt.
Nu we onder de verpleeghuisarts vallen zijn we begonnen met het middel Nortrilen, een antidepressiva met al grote
bijwerking : pijnstilling. Moeder was altijd al down/zwaar op de hand/depressief, dus het valt te proberen. Ondertussen
worstelen we nog steeds met de apotheken die onze Naproxen niet kunnen leveren...Ik heb via mijn eigen facebook-netwerk
nog wat zetpillen gescoord om de boel te overbruggen, ben van Marken naar Winterswijk en Urk gereden om daar nog een
paar pillen op te halen. De apotheken zouden in week 18 weer leveren, intussen beginnen we vandaag aan week 21, en het
tekort is al vanaf week 14.
Het is echt schandalig dat die apotheken gewoon niet leveren.
Ik hoop dat de Nortrilen wat wordt en we dan van de Naproxen af kunnen stappen.
w.goetjes

Geboortejaar:
1961

Berichtdoor w.goetjes » 19 Mei 2019

Mijn moeder krijgt sinds kort Nortrilen voor haar pijnen.
Iemand hier ervaring mee?
w.goetjes

Geboortejaar:
1961