Hoe verder na opname

Voor ervaringen, tips en advies over opname of het wonen in een verpleeghuis of verzorgingshuis

Hoe verder na opname

Berichtdoor wia » 17 April 2019

Dag allemaal
Mijn man woont bijna 5 mnd niet meer thuis.
Had half okt aangegeven 24/7 niet lang meer vol te kunen houden
Wachtlijsten v verpleeghuis 1 : 9mnd en verpl.h. 2 : 6mnd.
In vplh 1 in nov logeerplek voor 2 1/2 week. Na 2 wk aangegeven dat het geen rust gaf.
Geen plaats hier dus tijdelijk 29 km verder wel. 7 wk daar verbleven en had het goed daar. begin febr. plaats in verpl.h 2 . Fijn dichtbij 7 min op de fiets beter als 3 u pd met de bus. Maar wel een heel verschil erg druk vaak ook voor personeel veel wisselende krachten dus steeds vinger aan de pols houden.

Wat ik heel lastig vind is het missen van de casemanager. Na plaatsing werd dat gelijk afgesloten.
Ben zoekende naar een oplossing en benieuwd hoe anderen dat ervaren hebben.

Denk dat mijn lief zijn draai wel heeft gevonden.
Ik nog niet. Voel me nu g net zo als 5 mnd geleden.
Wia
wia

Geslacht:
Vrouw

Berichtdoor Lex M » 19 April 2019

Opnamedag was de zwaarste dag in mijn leven. Maar er wordt wel heel veel zorg van je afgenomen. Dat ervaar je enige tijd later.
Maar, zoals alles waaraan ik heb moeten wennen in de loop van de jaren, went deze toestand ook uiteindelijk. De menselijke 'geest' is flexibeler dan ik dacht.
Waar heb je nu nog een casemanager voor nodig?
Tijdens de verpleeghuisperiode heb ik me voornamelijk bekommerd om haar welzijn. Helaas heb ik in die tijd de instelling zien veranderen van 'betrokken' naar 'zakelijk'. Ik heb dat geprobeerd zelf te compenseren en dat is me wel gelukt, denk ik. Inclusief de bijbehorende botsinkjes (niet met de werkvloer, maar met de leiding).
Ik wens je sterkte en wijsheid.
Lex
Lex M

Geboortejaar:
1943
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
In het verleden betrokken

Berichtdoor loek » 19 April 2019

Dag Wia,
In het tehuis zelf heb je vaak een maatschappelijk werker / psycholoog / welzijnswerker o.i.d. Daar kun je (als er behoefte aan is) gratis gebruik van maken. Informeer daar eens naar.
Verder Wia...als er vragen zijn, of dingen waar je over wilt praten, vooral DOEN ! In het VP tehuis, met je contact verzorgende, of
met de team leider . Vooral blijven praten...laat ze vooral merken dat je (positief) betrokken bent en "er bovenop zit" op een prettige manier. Familie participatie...daar heeft iedereen het over toch ? Het feit dat je zegt , dat je man zijn draai heeft gevonden,
is heel positief . Dat jij je draai nog niet gevonden hebt , heel begrijpelijk.
In het VP tehuis van mijn moeder heb je ook "mantelzorg avonden", heb ik veel aan gehad. Informeer eens naar de mogelijkheden...
Het is een moeilijke tijd voor jou Wia, ik snap het helemaal. Ik hoop dat je de komende paasdagen even fijn met je man naar buiten kunt...lekker in het zonnetje ! Probeer , ondanks alles , toch te genieten van wat nu nog mogelijk is.
En "maak" het zo leuk mogelijk . Ga 2e Paasdag pannenkoeken bakken in de huiskamer, zal je eens zien hoe vrolijk iedereen daar van wordt !
Sterkte.
Loek
loek

Geboortejaar:
1960
Geslacht:
Vrouw

Berichtdoor wia » 21 April 2019

Dag Loek en Lex

Dank voor jullie reacties.
Loek jij voelde precies aan waarik naar op zoek ben . Jouw advies was mij ook al gegeven door de mz regisseur vd gemeente. Nog niet gelukt om zo iemand te pakken te krijgen.

Heb vandaag,1e paasdag, geholpen met de lunch . Ook contact gezocht met een activiteiten begeleidster daar heb ik volgende week een gesprek mee om tekijken wat ik op de hk kan doen.

Samenblijven genieten van " gouden momentjes" blijven we doen.
Groet Wia
wia

Geslacht:
Vrouw