Enquête onderzoek: zorg armband

In dit onderwerp kunnen studenten en anderen die deelnemers zoeken voor een onderzoek hun oproepen plaatsen.

Enquête onderzoek: zorg armband

Berichtdoor SHerkendaal » 13 April 2018

Beste forumgangers,

Mijn naam is Steven Herkendaal en ik ben een 3de jaars student aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Aan de HAN studeer ik Small Business en Retail Management, misschien vraagt u zich nu af wat ik hier dan doe.
Onze studie denkt en doet veel in het belang van MVO, maatschappelijk verantwoord ondernemen. Vanuit en voor mijn studie ben ik nu bezig met een nieuw product op te zetten, een zorg armband. Deze armband moet de locatie en vitale gegevens van een drager weergeven in een, daaraan gekoppelde, app of webapplicatie. Deze informatie moet een (mantel)zorger ontlasting geven doordat zij vanaf een afstand kunnen zien hoe het met hun zorgbehoevende gaat.
Om een zo goed mogelijk product neer te kunnen zetten heb ik input nodig van (potentiële) klanten en dat zijn jullie! Dus neem alstublieft 2 minuten van uw tijd om mijn enquête in te vullen, hierna is het ook mogelijk oom mee te doen aan een interview, maar dit is zeker niet verplicht.

Alvast bedankt allemaal!

Link naar de enquête:
https://docs.google.com/forms/u/1/d/1QJ ... e&ths=true
SHerkendaal

Geboortejaar:
1996
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
In het verleden betrokken als Overige familie en/of vrienden

Berichtdoor onderzoeker30 (vrijwilliger) » 14 April 2018

Dag Steven,

Je bent natuurlijk bekend met de gps-horloge waarmee men de locatie van iemand kan bepalen en ook enkele gegevens kan inbrengen.
Bij dementie is één van de grootste struikelblokken ' het vergeten', waardoor het dagelijks gebruik van een zorgarmband wel of niet zal slagen. Er moet een reden zijn waarom de drager die zorgarmband om gaat doen, het moet in zijn dagelijkse structuur passen. Horloge en armband, dat zal moeilijk gaan bij dementie. Hoe zie je dit, waarom de armband?
Misschien kun je iets meer uitleggen wat deze zorgarmband toe gaat voegen naast de functies van vele bestaande trackers en het gps-horloge? Wat maakt deze armband nu zo interessant voor mensen met dementie en hun mantelzorgers?

In bijgaande links kun je reacties vinden op het forum, op het gebruik van de gps-tracker en de horloge.
Verder kun je lezen tegen welke problemen mensen met demenie en hun mantelzorgers aanlopen bij het gebruik ervan.

Succes,

viewtopic.php?f=2434&t=2357
viewtopic.php?f=2434&t=1794
onderzoeker30 (vrijwilliger)

Berichtdoor Evelien84 » 15 April 2018

Hallo Steven,
Je enquête is best suggestief. Je gaat ervan uit dat mantelzorgers zitten te wachten op deze zorgarmband, maar ik zie eigenlijk geen toegevoegde waarde tov de bestaande trackers en IPhone. Ik hoef echt niet realtime te zien wat mijn vaders hartslag is. Meer weten of kunnen zien betekent niet altijd meer geruststelling bij de mantelzorger. Ik was soms wel blij dat ik niet alles wist wat mis ging!
Groet Evelien
Evelien84

Geboortejaar:
1984
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon) zoon of dochter