Rebornbaby's als therapie bij Alzheimer

In dit onderwerp kunnen studenten en anderen die deelnemers zoeken voor een onderzoek hun oproepen plaatsen.

Rebornbaby's als therapie bij Alzheimer

Berichtdoor Madelief Dekker » 15 September 2016

Beste lezers van dit forum,

Mijn naam is Madelief Dekker, ik ben 19 jaar en sinds kort weet ik van het bestaan van Rebornbaby’s (dit zijn poppen van baby’s die er levensecht uit zien) af. Voor mijn opleiding Toegepaste Fotografie en Beeldcommunicatie aan de Fotovakschool ben ik mij hier meer aan in het verdiepen, omdat ik het een heel interessant onderwerp vind. Tijdens mijn onderzoek kwam ik erachter dat de baby’s ook veel gebruikt worden als therapie voor mensen met Alzheimer.

Ik wil een fotoserie maken over Rebornbaby’s in Nederland, hiervoor wil ik langs verschillende mensen gaan die te maken hebben met Rebornbaby’s en naar hun verhaal luisteren en daarbij fotograferen. Ik ben dus op zoek naar Reborners en mensen die in het bezit zijn van Rebornbaby’s. Ik ben benieuwd naar het verhaal achter de baby’s en de redenen waarom mensen zulke baby’s adopteren.

Is er hier iemand die bekend is met dit fenomeen of kennen jullie toevallig iemand die mij hier meer over zou willen vertellen? Het liefst zou ik langsgaan bij mensen met Alzheimer die in het bezit zijn van zo’n baby, maar ik snap dat dit waarschijnlijk niet mogelijk is. Maar met wat meer informatie over nut van zulke baby’s bij mensen met Alzheimer zou ik al heel blij zijn!

Zou het u leuk lijken om hieraan mee te werken? Of heeft u meer informatie voor mij? Reageer dan onder dit bericht of stuur een mailtje naar madeliefdekker@hotmail.com

Ik kijk uit naar jullie reacties en alvast bedankt!

Madelief Dekker
Madelief Dekker

Geboortejaar:
1997
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Niet (direct) betrokken

Berichtdoor Leo (vrijwilliger) » 15 September 2016

Ik loop al 13 jaar in dit wereldje mee, maar van een Rebornbaby had ik nog nooit gehoord.
Een mens is nooit te oud om te leren.
Mijn vrouw is geobsedeerd door kleine kindjes, als voorbeeld: ze is vorige week een hele dag naar de dierentuin geweest,
het was een groot succes, ze heeft geen dier gezien maar wel heel veel kindjes.
Ik ga mij maar eens oriënteren op dit fenomeen, alhoewel we hebben op de afdeling een van draad gevlochten pinquin staan en die spreekt ze ook met enige regelmaat als kindje aan.
Haar eigen kinderen en kleinkinderen worden al jaren niet meer herkent.
In ieder geval bedankt voor het inbrengen van deze suggestie Madelief.
Leo
Leo (vrijwilliger)

Geslacht:
Man

Berichtdoor jostrol » 15 September 2016

Mooi, ik weet dat het werkt, maar helaas ken ik niemand die er 1 heeft.
Ik hoop dat je veel reacties gaat krijgen.
jostrol

Geboortejaar:
1952
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Niet (direct) betrokken