Partners en familieleden, kunt u mij helpen?

In dit onderwerp kunnen studenten en anderen die deelnemers zoeken voor een onderzoek hun oproepen plaatsen.

Partners en familieleden, kunt u mij helpen?

Berichtdoor JudithdeKoning » 30 September 2016

Hallo,
Ik ben Judith, masterstudent aan de TU Delft en ik doe onderzoek naar partners en familieleden van mensen met dementie. Momenteel doe ik voor een half jaar een project waarbij ik voor deze groep zal ontwerpen. Dus mocht u dit bericht pas in december lezen; ik kan uw hulp dan ook nog gebruiken!

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met het zorgen voor en omgaan met mensen met dementie en zou dan ook graag met jullie in gesprek hierover gaan. Wie in Zuid-Holland (omgeving Delft) zou met mij zijn of haar verhalen en ervaringen willen delen in een gesprek? U kunt hieronder reageren, een privébericht sturen, of een mailtje sturen naar judith@judithdekoning.nl.
Alvast ontzettend bedankt!
JudithdeKoning

Geboortejaar:
1994
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Niet (direct) betrokken

Berichtdoor onderzoeker30 (vrijwilliger) » 30 September 2016

Dag Judith, ik woon niet in jouw regio maar kun je ook een idee geven in welke richting je denkt wat betreft je ontwerp?
Misschien kunnen we een beetje met je meedenken?
onderzoeker30 (vrijwilliger)

Berichtdoor JudithdeKoning » 01 Oktober 2016

Bedankt voor uw reactie!

Ik studeer Industrieel Ontwerpen en doe een project waarbij ik een interactie in de context van mantelzorgers van mensen met dementie wil verbeteren. Op dit moment denk ik aan het moment waarop (meestal) een mantelzorger (partner of zoon/dochter) de geliefde of ouder met dementie van thuis naar een verzorg- of verpleeghuis wil of gaat verhuizen. Ik krijg het idee dat dit nu een heel emotioneel proces is, waarin de mantelzorger veel tegengestelde gevoelens ervaart.