Mantelzorgers gezocht!

In dit onderwerp kunnen studenten en anderen die deelnemers zoeken voor een onderzoek hun oproepen plaatsen.

Mantelzorgers gezocht!

Berichtdoor Bhawna » 18 Oktober 2016

Beste Mantelzorgers,

Wij zijn vijf studenten van de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening op Stenden Hogeschool te Leeuwarden. Voor school doen wij een onderzoek naar hoe mantelzorgers geïnformeerd worden over mensen met dementie en hoe zij met deze mensen om kunnen gaan. Dit door middel van bijvoorbeeld brochures, mails, folders en voorlichtingen. Verder zouden wij willen weten of mantelzorgers het waardevol vinden om met lotgenoten te praten, of zij steun bij elkaar vinden en wanneer zij naar het Alzheimercafé komen.

Eerst zijn er een paar algemene vragen. Daarna zullen er 10 stellingen volgen, waarbij het de bedoeling is dat er per stelling een rapportcijfer gegeven wordt, wat kan variëren van een 1 tot 10. Hierbij staat de 1 voor zwaar onvoldoende, de 5,5 voor een voldoende en staat de 10 voor uitmuntend.

Deze vragenlijst zal geheel anoniem zijn.

Algemeen
1. Hoelang bent u al mantelzorger?
2. Wat is uw leeftijd?
3. Wordt u al geïnformeerd over dementie? Zo ja, op wat voor manier?

Stellingen (geef een cijfer van 1 t/m 10)
1. Ik vind het belangrijk om geïnformeerd te worden over het verloop van dementie.
2. Ik zou meer geïnformeerd willen worden over het verloop van dementie.
3. Ik vind het belangrijk om te weten hoe ik om moet gaan met mensen met dementie.
4. Ik zou graag meer informatie willen over hoe ik moet omgaan met mensen met dementie door bijvoorbeeld folders, mails, brochures en voorlichtingen te krijgen.
5. Ik krijg voldoende informatie over hoe ik moet omgaan met mensen met dementie in bijvoorbeeld folders, mails, brochures en voorlichtingen.
6. Wanneer ik informatie krijg over hoe ik moet omgaan met mensen met dementie, vind ik het belangrijk dat ik dit ook in de praktijk leer.
7. Ik weet niet in elke situatie hoe ik moet omgaan met mensen met dementie.
8. Ik zou het waardevol vinden om met lotgenoten te praten en om daarbij mijn emoties/gevoelens te uiten.
9. Ik, als mantelzorger, heb het gevoel dat ik emotioneel te zwaar belast worden.
10. Als ik mijn ervaringen over dementie wil delen, kom ik naar het Alzheimercafé.

Deze vragenlijst kan ingevuld worden tot 1 november 2016.

Graag zouden wij een paar mantelzorgers een paar extra vragen willen stellen. Mocht u hier open voor staan, laat het dan weten.
Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groeten,
Bhawna & groep.
Bhawna

Geboortejaar:
1993
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
In het verleden betrokken