Vragen voor naaste of begeleiders over Alzheimer in de nacht

In dit onderwerp kunnen studenten en anderen die deelnemers zoeken voor een onderzoek hun oproepen plaatsen.

Vragen voor naaste of begeleiders over Alzheimer in de nacht

Berichtdoor PWSSLAAP » 31 Oktober 2016

Geachte mevrouw of meneer,
Ik heb een aantal vragen met betrekking tot de relatie tussen Alzheimer en slaap.
Ik hoop dat u mij de nodige informatie kan verschaffen en dat ik u niet tot last ben met het stellen van deze vragen.

Heeft u ooit iets opmerkelijks opgemerkt in het slaappatroon van een Alzheimer patiënt?

Vergeten Alzheimer patiënten dat ze moeten slapen?

Kunnen Alzheimer patiënten herinneren wat ze hebben gedroomd?
Zo ja, heeft u wel eens over dromen gesproken met deze mensen?
Dromen zij anders dan mensen zonder Alzheimer?

Verergerd slechte slaap de gevolgen van Alzheimer?

Ik hoop spoedig reacties te ontvangen.
Bij voorbaat dank voor uw genomen tijd en moeite.
Vriendelijke groet Jozefien
PWSSLAAP

Geboortejaar:
1999
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Niet (direct) betrokken

Berichtdoor jostrol » 31 Oktober 2016

dag Josefien,

U stelt vele vragen.
Kunt u eerst vertellen wie u bent en waarom u deze vragen stelt.
Er zijn zoveel mensen die hier inloggen en met vragen komen, het is zeer belangrijk om van te voren te weten wat u met de eventuele antwoorden wilt gaan doen.
Voor die tijd hoop ik dat de forumer's afwachtend zijn met beantwoorden.
jostrol

Geboortejaar:
1952
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Niet (direct) betrokken

Berichtdoor PWSSLAAP » 02 November 2016

Beste Allemaal,
Mijn grote excuses. Ik ben mij helemaal vergeten voor te stellen. Mijn naam is Jozefien Groenendijk, ik ben 17 jaar en zit in mijn laatste jaar VWO op het Teylingen College Leeuwenhorst. Dit jaar moet ik een onderzoek doen en dat verwerken in de vorm van een profielwerkstuk. Het onderwerp van mijn profielwerkstuk is slapen en ik ben zeer geïnteresseerd in de verschillende opvattingen/ervaringen van slaap. Een deel van mijn onderzoek gaat dan ook over de relatie tussen een Alzheimer en slapen. Ik hoop dat u mij hierbij kan helpen en de nodige informatie kan verschaffen. Ik hoop dat ik u niet tot last ben met het stellen van deze vragen. Voel u niet verplicht tot het beantwoorden van alle vragen, ik ben al reuze blij met een antwoord. Bij voorbaat dank voor uw tijd en moeite.
PWSSLAAP

Geboortejaar:
1999
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Niet (direct) betrokken

Berichtdoor Leo (vrijwilliger) » 02 November 2016

Dag Jozefien,

Ik ben reuze blij dat je schrijft. Ik vrees dat het onderwerp dromen bij Alzheimerpatiënten niet direct meer aan de orde is, althans dat is mijn ervaring, maar misschien zijn er nog anderen die een andere beleving hebben.
Ik heb je inmiddels per prive bericht al geïnformeerd.
Succes met je werkstuk.
Leo
Leo (vrijwilliger)

Geslacht:
Man