OPROEP voor tv programma KRO Kruispunt

In dit onderwerp kunnen studenten en anderen die deelnemers zoeken voor een onderzoek hun oproepen plaatsen.

OPROEP voor tv programma KRO Kruispunt

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 08 Februari 2017

Beste allen,

namens de redactie van het tv-programma KRO Kruispunt plaats ik deze oproep:

Met de toenemende vergrijzing en het bereiken van steeds hogere leeftijden, stijgt ook het aantal patiënten met dementie snel. Mensen bij wie dementie is vastgesteld blijken ook steeds meer behoefte te hebben om een regeling te treffen waarmee een, in hun ogen, ontluisterend levenseinde kan worden voorkomen.
De Nederlandse euthanasiewet biedt ruimte voor euthanasie bij dementie, maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen met een verzoek om hulp bij een zelfgewild levenseinde deze hulp ook krijgt.
Kinderen van ouders met dementie kunnen in een ingewikkelde situatie terecht komen, als zij niet aan de wens van hun ouders kunnen of willen voldoen. Hoe dan verder?

Herkent u deze situatie?
Stuur dan een email naar communicatie@alzheimer-nederland.nl. Wij brengen u graag in contact met de redactie van het televisieprogramma KRO Kruispunt.
Dan volgt eerst een oriënterend gesprek, waarbij ook u nog kunt besluiten van medewerking af te zien.
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor nonja1947 » 03 April 2017

Ik heb jullie een mail gestuurd vanavond.
nonja1947

Geboortejaar:
1947
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Ik heb dementie