Meewerken aan onderzoek GPS en camera

In dit onderwerp kunnen studenten en anderen die deelnemers zoeken voor een onderzoek hun oproepen plaatsen.

Meewerken aan onderzoek GPS en camera

Berichtdoor Gerwin » 26 Maart 2017

Hallo Allen,

Mijn naam is Gerwin, voor mijn afstuderen als ergotherapeut ben ik op zoek naar mantelzorgers en mensen met dementie die zouden willen meewerken aan een onderzoek naar het gebruik van GPS systemen en of (web)camera’s (ook wel wi-fi camera’s) om op afstand een “oogje in het zeil” te kunnen houden bij de zorg voor een persoon met dementie.

Uit ander onderzoek weet ik dat de inzet van een GPS en of een (web)camera kan bijdragen aan het verminderen van de druk bij een mantelzorger. Onderzoek toont ook aan dat mensen met dementie zich vaak veiliger voelen als iemand van afstand “een oogje in het zeil” houdt. Tegelijkertijd is het wel belangrijk dat voor de inzet van een GPS en andere technologische middelen goede afspraken gemaakt worden over wie er wanneer meekijkt.

Graag zou ik met mantelzorgers en mensen met dementie in contact komen die zouden willen vertellen over hun ervaringen met GPS systemen en of webcamera’s. Ik ben benieuwd welke afspraken er onderling zijn gemaakt tussen mantelzorger en degene die ze verzorgen en hoe de inzet van de techniek bijdraagt aan de zorg die gegeven wordt door de mantelzorger.

Ik hoop van jullie te horen,
Groet,

Gerwin
Gerwin

Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
Niet (direct) betrokken