Nieuwe onderzoeksmethode: de Imitation Game!

In dit onderwerp kunnen studenten en anderen die deelnemers zoeken voor een onderzoek hun oproepen plaatsen.

Nieuwe onderzoeksmethode: de Imitation Game!

Berichtdoor anneschulten » 25 April 2017

GEZOCHT: Mantelzorgers van mensen met dementie

Voor mijn afstudeeronderzoek aan de Erasmus Universiteit Rotterdam ben ik op zoek naar mantelzorgers van mensen met dementie. Door middel van een ‘spel’ onderzoek ik het inlevingsvermogen van wijkverpleegkundigen in mantelzorgers van mensen met dementie.

Het spel heet de Imitation Game, en is een chatsessie die gewoon thuis vanaf de computer of tablet gedaan kan worden. De chatsessie bestaat uit drie deelnemers: twee mantelzorgers en een wijkverpleegkundige. 1 Mantelzorger (het jurylid) stelt (ervarings)vragen aan de andere twee, maar weet hierbij niet wie de andere mantelzorger is en wie de wijkverpleegkundige. Op basis van de antwoorden die het jurylid (anoniem) ontvangt, moet hij/zij bepalen wie wie is. Aan de wijkverpleegkundige dus de taak om zich zo goed mogelijk voor te doen als mantelzorger, zodat het jurylid moeilijk kan beslissen. De chatsessie duurt ongeveer 45 minuten.

Hiervoor ben ik dus op zoek naar mantelzorgers van mensen met dementie. Man, vrouw, partner, kind, jong of oud, iedereen mag deelnemen!

Het leuke aan dit onderzoek is dat er ook terugkoppeling van de chatsessies plaatsvindt. Hierdoor ontstaan vaak nieuwe inzichten in ervaringen van de ander. U leert er dus zelf ook veel van.

Bent of kent u iemand die geïnteresseerd is om deel te nemen of wilt u digitaal de flyer ontvangen voor meer informatie? Mail mij dan op anne.schulten@hotmail.com.

Alvast bedankt!
anneschulten

Geboortejaar:
1991
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Niet (direct) betrokken