Campagne tegen ouderenmishandeling

In dit onderwerp kunnen studenten en anderen die deelnemers zoeken voor een onderzoek hun oproepen plaatsen.

Campagne tegen ouderenmishandeling

Berichtdoor Astrid Kouwenhoven » 20 Mei 2019

Beste lezer,

Mijn naam is Astrid Kouwenhoven en ik werk bij PR-bureau HvdM. Voor het ministerie Volksgezondheid, Welzijn en Sport en het ministerie Justitie en Veiligheid werken wij aan de campagne tegen huiselijk geweld die vanaf half juni het teken staat van het tegengaan van ouderenmishandeling. We willen mensen die vermoeden dat een oudere in hun omgeving mishandeld wordt, helpen om in actie te komen.

Voor de campagne zijn wij op zoek naar omstanders die in actie zijn gekomen bij vermoedens. Dat kan gaan om lichamelijk geweld, geestelijke mishandeling, maar ook om financiële uitbuiting. Wij willen de omstanders vragen hun verhaal te delen voor de website en met media om andere omstanders aan te zetten óók in actie te komen. Zo willen we de drempel lager maken voor degene die niet weten wat ze moeten doen of twijfelen of zij de aangewezen persoon zijn om in actie te komen. Omstanders kunnen echt het verschil maken bij een vermoeden van ouderenmishandeling.

Daarom wil ik vragen of er op dit forum omstanders zijn van ouderenmishandeling die hun verhaal willen delen (dat kan anoniem) voor op de website www.ikvermoedhuiselijkgeweld.nl, zoals de ervaringsverhalen van omstanders van kindermishandeling, of in de media.

We willen omstanders het volgende vragen:
- Kunt u vertellen waarom u ouderenmishandeling vermoedde in uw omgeving, waarom u in actie bent gekomen en wat u toen heeft gedaan?
- Wilt u uw verhaal willen delen op de website of in de media?

Wij zorgen voor een goede briefing en begeleiden de interviews.

U kunt zich aanmelden door een mail te sturen naar mij te sturen op a.kouwenhoven@hvdm.nl

Met vriendelijke groeten,

Astrid Kouwenhoven
Astrid Kouwenhoven