Ik maak mij zorgen om mijn vader

Voor mensen die zich zorgen maken over zichzelf of over anderen

Ik maak mij zorgen om mijn vader

Berichtdoor karelkasteel » 25 September 2017

Hallo allen,

Ik maak mij al langere tijd zorgen om mijn vader (68 jaar). Het is elke dag afwachten hoe hij is. En ook al begint hij de dag positief, het kan echt zo weer omslaan. Hij kan uit het niets en door niets heel onredelijk zijn en passief agressief boos worden. En dat uit hij dan tegen mijn moeder. Het Achtuurjournaal is bijvoorbeeld altijd een ramp. Dan gaat hij tekeer, en dan zeg ik er wat van, maar de volgende keer gebeurt het weer. Verder maakt hij regelmatig hele rare opmerkingen, waarvan wij denken: 'Waar haal je dat vandaan dan?'. Regelmatig wil ik ook graag dingen delen met mijn vader. Praten over school of werk, maar dan reageert hij heel erg algemeen, of gewoon niet. Ieder geval niet met iets waar je wat mee kunt. En als hij een verhaal verteld is er geen touw aan vast te knopen. We hebben al regelmatig gezegd dat het misschien goed is om langs te gaan bij de huisarts, maar dan zegt hij dat wij zelf gek zijn. Ik weet zelf niet zo goed wat ik ermee aan moet, maar er is volgens mij wel iets gaande. Hebben jullie misschien tips of herkennen jullie de situatie? Ik hoor graag iets. Alvast bedankt.

Groet,
Karel
karelkasteel

Geboortejaar:
1990
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Evelien84 » 25 September 2017

Hoi Karel,
Ik heb er zelf geen ervaring mee, mijn vader wilde zelf naar de huisarts omdat hij het niet vertrouwde. Maar misschien zou je moeder eens met de huisarts kunnen gaan praten en aangeven wat zij merkt aan je vader. En dan vanaf daar verder kijken?
Je kan je ook aanmelden op het jongerenforum hier. Dan krijg je tips van leeftijdsgenoten, al zijn we niet zo actief als op het gewone forum.
Succes
Groet Evelien
Evelien84

Geboortejaar:
1984
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor frans 50 » 26 September 2017

Beste Karel,

Jij vermoed waarschijnlijk van uit je bevindingen eventueel Alzheimer.
kan je daar uit iets meer vertellen hoe jij dat ziet of kenmerken.

Advies is zo en zo voor je zelf per dag kort bij houden wat er mis gaat of anders dan normaal.
in de dagelijkse dingen.

Na een goede 2 weken zie je al meteen terugkomende problemen
met een vermoeden kom je niet zo snel verder, je vader zal alles ontkennen.

Maar met een eenvoudig dagboekje met korte losse punten krijg je meer inzicht
en zal je vader toch ook beseffen dat er iets niet klopt.

veel succes en complimenten dat je iets onderneemt blijf ons informeren en of stel gewoon je vragen.
frans 50

Geboortejaar:
1964
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
Ik heb dementie