Onderzoeksfase Alzheimer/Parkinson

Voor vragen, tips, advies en ervaringen over het omgaan met dementie

Re: Onderzoeksfase Alzheimer/Parkinson

Berichtdoor Rina » 20 Januari 2018

Nog geen case-manager maar heb besloten dat ik verder ga met de praktijkondersteuner van onze huisarts. Ze komt op 26 jan. voor het eerst.

Ik heb zelf contact met WMO gezocht en sinds vorige week is mijn man 3 dagen per week in de dagbesteding.

De afgelopen paar dagen waren heftig, 2 x de ambulance gebeld omdat hij heel benauwd was en heel veel pijn had in zijn hele lijf. Hij heeft vandaag morfine gekregen voor 3 dagen en een zware slaappil. Zijn klachten komen vaak in de nacht en omdat hij heel boos kan worden als ik dan niet snel genoeg bel mag ik altijd bellen en dan komen ze ook. Gister heb ik met de case-manager gebeld dat ik niet meer wil wachten op haar maar heel snel met haar in gesprek wil. Nu mag ik a.s. dinsdag om 12.00 uur komen. Deze nachten moeten we niet te vaak hebben want dan hou ik het niet heel lang meer vol.

Ook is zijn stem vrijwel weg en komt de benauwdheid m.i. door de keel problemen waar hij ook al heel lang mee loopt. 29 januari krijgt hij een kijkoperatie en ik hoop dat ze daar wat vinden en die problemen opgelost kunnen worden.

Voorlopig hoop ik dat we vannacht door kunnen slapen.
Rina

Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner

Berichtdoor YvetteV » 22 Januari 2018

Sterkte Rina!
YvetteV

Geboortejaar:
1988
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger

Berichtdoor Rina » 22 Januari 2018

Dank je Yvette
Rina

Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner

Berichtdoor Rina » 03 Februari 2018

Alsof FTD alleen niet genoeg is, is er bij mijn man ook stembandkanker ontdekt. Hoe we dit allemaal weer handelen? Hij is er heel rustig onder en kan nu zo goed als niet meer praten. Aankomende week komen we in die molen terecht en we gaan er maar weer voor. Gelukkig vindt hij de dagbesteding heel goed.
Rina

Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner

Berichtdoor YvetteV » 06 Februari 2018

Jeetje Rina, dat is inderdaad veel om te ' handelen' . Gelukkig bevalt de dagbesteding goed. Focus op het goede zeggen ze welleens... nogmaals sterkte
YvetteV

Geboortejaar:
1988
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger

Berichtdoor Rina » 03 Maart 2018

Ondertussen is de tumor verwijderd en bleek het nog net een voorstadium te zijn, geen nabehandelingen meer dus de rust is, wat dat aan gaat, weer in de tent. Hij heeft het bijzonder goed ondergaan en is er niet veel door veranderd. Gelukkig maar, hij blijft stabiel.
Rina

Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner

Berichtdoor Manon66 » 16 Mei 2018

Dag Rina, wat een heftige maanden heb je achter de rug. Hoe is het nu met jou ben jouw man? Veel sterkte.
Manon66