Dementie en huisdier

Voor vragen, tips, advies en ervaringen over het omgaan met dementie

Dementie en huisdier

Berichtdoor Suus » 28 Augustus 2019

Onze hond is een lief maatje voor mijn man. Alleen, zodra de hond de kans ziet, ontsnapt hij door de voordeur. Er komen klachten uit de buurt. Uitleg over de 'verstrooidheid door Alzheimer' helpt niet, geen mededogen/begrip. Integendeel, we hebben de gemeente ambtenaar aan de deur gehad. Pijnlijk allemaal, bovenop alles waar je sowieso al mee moet leren dealen. Hond de deur uit is voor mijn man geen optie. Door mijn baan kan ik niet altijd in de buurt zijn. Langzaamaan begin ik te ontploffen door zoveel onbegrip en de hele situatie waarin we door deze ziekte worden gemanouvreerd, is geen ontkomen aan. Wellicht herkent iemand het probleem met de hond, beestje is 8 jaar en kerngezond, vol levenslust. Hij heeft een keer een andere hond gebeten maar daar hoeft hij toch geen spuitje voor te krijgen? Normaliter wordt ik misselijk van alle goede adviezen maar in deze heel graag!
Suus

Geboortejaar:
1952
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Ik heb dementie

Berichtdoor Margaret » 27 Oktober 2019

Hoi Suus,

Ik lees je bericht nu pas. Heb je een oplossing gevonden? Ik zit me af te vragen of er een praktische oplossing is. Ik weet niet wat je woonsituatie precies is, maar ik vraag me af of er niet een mogelijkheid is van een dubbele deur. Voordeur op slot, en als je hond naar buiten ontsnapt er altijd nog een schutting is die hem tegenhoudt?
Margaret

Geslacht:
Vrouw