GPS systemen / dwaaldetectie tegen verdwalen bij dementie

Voor vragen, tips, advies en ervaringen over het omgaan met dementie

Re: GPS systemen / dwaaldetectie tegen verdwalen bij dementi

Berichtdoor Angelas » 20 Augustus 2015

Sinds twee jaar hebben we GPS op de rollator van mijn moeder geplaatst. Omdat ze steeds verdwaalde. Die is ingesteld op maximaal 300 meter van haar thuis. Na 300 meter krijg je een sms op je eigen telefoon. Ze is dan exact te volgen waar ze is. De batterij gaat 30 dagen mee. Wij zijn er elke week dus laden hem dan toch ook op. Prettig systeem en alleen nog maar goede ervaringen mee. Kostte 130 euro maar dat is vooral omdat we de batterijduur belangrijk vonden. Concox GPS Vehicle tracker G T03A.
Angelas

Geboortejaar:
1965
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor apolonia van beek » 16 December 2015

Een vraagje heeft iemand van U ervaring met de GPS inlegzool van Internetbedrijf Track en Trace Shop uit Den Helder.
Zelf hebben wij in november een inlegzool gekocht voor mijn partner in het begin deed deze het erg goed. Maar sinds 5 dec. 2015 doet deze het niet meer. Nu blijkt dat het erg moeilijk is om in contact te komen bij Track en Trace. Zowel via de telefoon (*ingesproken via voicemail en via de mail).
Ben zeer benieuwd of er meerdere mensen een ervaring hebben met deze internet Shop.
Zie graag uw reactie tegemoet.
apolonia van beek

Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 16 December 2015

Beste Apolonia,

Ik heb geen ervaringen met deze winkel. Maar mocht u op korte termijn geen contact kunnen krijgen met deze webwinkel, raad ik u aan uw klacht te melden bij Consuwijzer (https://www.consuwijzer.nl/hoe-dien-ik-een-klacht-in).

Hopelijk is het snel opgehelderd.
Groeten, Rob
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor Marie » 02 Januari 2016

We hebben de tracker via Kruidvat aangeschaft, Spottergps.com.
Het werkt geweldig, zelfs boven verwachting.
Wat ontbreekt is een volledige handleiding voor de mogelijkheden maar iemand met gevoel voor dit soort dingen komt er intuitief wel uit. Bijvoorbeeld klikken op een peilingsmelding roept de locatie op dat tijdstip op de kaart op.
Wat buitengewoon goed werkt is de telefoonverbinding die je kunt leggen na bijvoorbeeld een SOS oproep door/met het apparaatje: dwars door de handtas van mijn moeder was de beller goed te verstaan en was zij verstaanbaar voor de beller! Het apparaatje neemt automatisch op na twee keer overgaan, mijn moeder hoeft dus niet te onthouden hoe het werkt.
De tracker ziet er leuk uit, bijna als een sieraad, dus die zal ze er niet gauw uitgooien, hij zit bovendien binnen in de handtas vast met een mini karabiner/musketon, die je niet zo makkelijk loshaakt. Spatwaterdicht. Uitdoen kan alleen door een lastige handeling, de SOS knop in combinatie met een heel klein knopje, dat zou mijn moeder niet kunnen.
De batterij gaat véél langer mee dan bij al die andere trackers. Mogelijk tot 7 dagen, dat moeten we nog ervaren.
Op mijn scherm verschijnt na inloggen hoeveel procent de batterij nog vol is.
Over 24 uur kun je precies nagaan waar de tracker is geweest.
De exacte plaats van de tracker blijkt niet zó nauwkeurig weergegeven op de kaart, hij zit er soms een 20 meter naast. Door de gegevens van verschillende tijdstippen te combineren kun je toch een geode gok maken.
Het instellen van de safe zones blijkt alleen via de app te kunnen en niet via de website, maar gaat dan heel gemakkelijk. Tip: stel die zones niet te krap met overlapping in anders wordt je overspoeld met mailtjes.
Meerdere personen kunnen - zelfs tegelijkertijd!- inloggen als ze de gegevens daartoe hebben, dus mijn broer en schoonzus kunnen mee-opletten. De alerts komen wel alleen naar mijn mailadres en eventueel via de app als pushbericht.
Hoe het kopen van tegoed gaat moeten we nog ervaren, de eerste maand is gratis proefperiode, daarna een redelijke prijs per maand.

Kortom: tot dusver een dike 10
Marie

Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 04 Januari 2016

Beste Marie,

Dank voor je feedback op de spotter. Fijn te horen dat jullie hier zo enthousiast over zijn! Dit kan andere mensen weer helpen bij hun keuze in de aanschaf van een gps apparaat.

Hartelijke groeten,
Rob
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor Marcel2016 » 12 Januari 2016

Toen mijn schoonmoeder begon met dementeren en dwalen ging ik op zoek naar persoonsalarmering. Ik had veel vragen en als surfend kwam ik bij een handige keuzehulp uit op persoonsalarmeringshop.nl. Dat heeft geholpen bij wat beste bij onze situatie past.
Marcel2016

Geboortejaar:
1972
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 13 Januari 2016

Dag allen,

Op onze nieuwe website dementie.nl zijn enkele nieuwe informatieve artikelen over gps toegevoegd:

- gps systemen voor mensen die verdwalen > met uitleg en tips voor het gebruik van gps. Lees hier het artikel: https://dementie.nl/informatie-en-tips/ ... -verdwalen

- tips bij het kiezen van een gps systeem > er zijn veel systemen op de markt, en ze zijn er in allerlei prijzen en functies. Waar moet je op letten? Lees hier het artikel: https://dementie.nl/informatie-en-tips/ ... s-systemen

Groeten,
Rob
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor Dirk-Jan » 09 Maart 2016

Hallo Allemaal.

Wij gebruiken sinds een weekje het Wherecom horloge en moet je zeggen dat deze erg goed bevalt tot nu toe. Wij hebben hem gelijk geprepareerd met simkaartje en al gekocht bij http://gpstrackshop.com en konden gelijk na ontvangst het horloge gebruiken. Het eerste waar wij tevreden mee waren was dat het een horloge was en niet iets wat mijn vader om zijn nek moest dragen of in zijn broek. Dus hij heeft er zelf ook nog iets aan. Het bandje is erg stevig en gemaakt van een zachte materiaal, ik denk silicone. Wat betreft de functies zijn wij ook erg ook te spreken, los van het feit dat we nu via de app kunnen zien waar mijn vader is kunnen wij hem ook bellen via het horloge. Maar belangrijkste vinden wij nog steeds de nood knop. Als hij deze drukt krijgen wij op onze telefoon een melding hiervan. Hebben dit al paar keer getest en het komt reten snel binnen. Daarnaast konden we een soort van geluidsopname versturen welke je dan weer in de app kon luisteren.

Kort samengevat: Top ding!

Groetjes

Dirk en Sanne
Dirk-Jan

Geboortejaar:
1986
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor jostrol » 09 Maart 2016

mooi ding die jullie hebben gekocht, heerlijk dat het en goed werkt en snel is.
jostrol

Geboortejaar:
1952
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Niet (direct) betrokken

Berichtdoor Dirk-Jan » 11 Maart 2016

jostrol schreef:
> mooi ding die jullie hebben gekocht, heerlijk dat het en goed werkt en snel
> is.

Ja is inderdaad een mooie aankoop geweest.
Dirk-Jan

Geboortejaar:
1986
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie: