autorijden met dementie

Voor vragen, tips, advies en ervaringen over het omgaan met dementie

autorijden met dementie

Berichtdoor Christiaan » 07 Oktober 2017

met dementie autorijden kan nog prima in een vroeg stadium als je maar geconcentreerd blijft en je niet af laat leiden
niet te snel rijden afstand houden meer dan 2 tellen en de tomtom altijd aanzet gaat het prima .
Er zijn veel mensen die het veel slechter doen zoals bellen dronken en te snel rijden zou zwaarder gestraft mogen worden
dat zijn immers wel de brokken makers.
Christiaan

Geboortejaar:
1962
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
Ik heb dementie

Berichtdoor frans 50 » 08 Oktober 2017

logische redenering......

Maar maar de reactie vermogen van een dementeerde ook van iemand die pas de diagnose heeft gekregen of is vastgesteld
is per persoon heel anders.

Wie vertaald dat jouw concentratie op dat moment slecht was, altijd de tegenpartij

Die mensen die het veel "slechter" doen.... hebben nog wel een gezond verstand. Zal menige rechter of uitspraak zijn bij een mogelijk ongeluk.

Dementie is net als autorijden, onverwachts is je geheugen de weg kwijt, dan helpt geen tomtom, afstand houden, niet te snel rijden,.....

Wat is belangrijker: het loslaten / accepteren dat rijden zelf niet meer verantwoord is ..... OF dat je Verantwoordelijk een veroordeling heb gekregen door het veroorzaken van een zwaar of dodelijk ongeluk.
frans 50

Geboortejaar:
1964
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
Ik heb dementie

Berichtdoor wia » 08 Oktober 2017

Ik ben nog steeds trots op mijn man.
Toen bijna 3 jaar geleden de ziekte werd vastgesteld,besloot hij vrij snel om de auto weg te doen.
Hij zei: ik heb jou naast me zitten en als er iets gebeurdd draag ik dat de rest van mijn leven mee.
De beslissing heeft hij helemaal zelf genomen.
Ik weet dat er veel zijn die denken als Christiaan en wens hun veel wijsheid.
Wia
wia

Geslacht:
Vrouw