Op zoek naar de App zoals deze RTL doc te zien was.

Voor vragen, tips, advies en ervaringen over het omgaan met dementie

Op zoek naar de App zoals deze RTL doc te zien was.

Berichtdoor Rob Dubois » 17 Oktober 2017

Beste Forumlezers,
afgelopen week is er een documentaire geweest over de omgang met dementie/Alzheimer en het ondanks de lastige situatie nog zelfstandig kunnen wonen. In dit geval betrof het een oud huisarts en zij maakte gebruik van een App waar zij steeds haar dagelijkse zaken/problemen in kon bekijken. Dat wil zeggen als ze koffie wilde zetten dan bekeek ze eerst de app en deze liet haar precies zien in hoe dat ook al weer gaat. (waar staat de koffie, opzetten van het water, rekening houden met melk, etc, etc) Alles was gefilmd (zo leek het) in het huis van deze patiënt. Natuurlijk waren alle aspecten die voor haar problemen op zouden kunnen leveren beschikbaar op de App.

De vraag is simpel: weet iemand welke app dit dan is? Mogelijk kan ik deze namelijk goed gebruiken bij mijn vader/moeder.

Bedankt voor enige reactie,
Rob
Rob Dubois

Geboortejaar:
1965
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
Overige familie/vriend(in) heeft dementie

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 17 Oktober 2017

Beste Rob,

Ik heb de aflevering niet gezien, maar mogelijk ging dit om de app 'Alzheimer Assistent'? Via www.alzheimerassistent.nl kunt u deze app vinden. Met veel informatie en ook video's over het omgaan met dementie. Ook is er de mogelijkheid een dagboek bij te houden.

Omdat u het ook over dat stappenplan heeft, kan het ook zijn dat het om een website rond het lerend vermogen van mensen met dementie gaat. Hier is deze link: https://www.opnieuwgeleerdoudgedaan.nl/c/films

Ook kan ik de website www.dementie.nl aanbevelen voor informatie over het omgaan met dementie.

Groeten,
Rob
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man