Stiefmoeder vriend in 6 weken zo veranderd.

Voor vragen, tips, advies en ervaringen over het omgaan met dementie

Stiefmoeder vriend in 6 weken zo veranderd.

Berichtdoor Anneke*Peter » 12 Februari 2018

Mijn vriend heeft zijn stiefmoeder in huis. Al vanaf het overlijden van zijn vader 10 jaar geleden.
Ik ga 7 jaar met hem om. En stiefmoeder moet al 3 jaar overal mee naar toe. In eerste instantie dachten we jaloezie of afgunst. Maar ze verprutst elk uitje van ons. Daar haar wensen niet de onze zijn. Restaurant staat haar niet aan of na 15 minuten dierentuin vraagt ze of we onderweg zijn naar de auto.
We hebben vanwege verhuizingen minder contact, maar het verschil tussen haar situatie van oud/nieuw tot afgelopen week half januari vond ik schrikbarend. Zodoende wil ik wat meer info hebben. Mijn vriend ziet het zo slecht nog niet in. Wimpelde het af dat ze het oude huis een beetje mist.
Ik hou mijn hart vast als ze vakantie/wonen terug gaat naar Indonesië. Na 10 jaar.
We waren met ons twee-tjes 2,5 uur winkelen. Dat was zo intensief uitleggen en oppassen !!
Ben zelf 62 jaar. Mijn eigen ouders zijn er niet meer.
Anneke*Peter

Geboortejaar:
1955
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor onderzoeker30 (vrijwilliger) » 16 Februari 2018

Dag Anneke,

Bedoel je dat je vriend en stiefmieder tussentijds verhuisd zijn en dat vanaf dat moment stiefmoeder zo snel achteruit is gegaan? Verandering van omgeving kan bij beginnende dementie iemand erg verwarren, dat zou dus best een reden kunnen zijn. Haar houvast is ze dan kwijt, ze zal tijd nodig hebben om opnieuw te wennen. Hoe oud is de stiefmoeder van je vriend? Gaat ze alleen naar Indonesië?
Goed dat je het onderzoekt, hartelijke groet.

Op de site dementie.nl kun je veel informatie vinden over dementie en de symptomen.
https://dementie.nl/informatie

Ook kun je brochures downloaden of bestellen met specifieke informatie:
https://www.alzheimer-nederland.nl/info ... 1464136480
onderzoeker30 (vrijwilliger)