Hoe ga je ermee om

Voor vragen, tips, advies en ervaringen over het omgaan met dementie

Hoe ga je ermee om

Berichtdoor Leon » 02 Maart 2018

Sinds enkele weken veranderd het gedrag van mijn vader van "vergeetachtig" naar boos en wantrouwend. Vooral die boze buien vallen mijn moeder en mij erg zwaar. Vanuit het niets is hij boos. Ik ga nog regelmatig naar mijn ouders toe om even een uitstapje te doen (zodat mijn moeder er nog even uit kan) en pa ging altijd zonder problemen mee. Gisteren ook we zouden even boodschappen gaan doen, maar eenmaal bij de auto aangekomen wilde pa niet meer mee, en ging weer naar binnen. Aangezien we bang zijn om hem alleen te laten zijn we ook mee gegaan naar binnen. Moeder geïrriteerd omdat ze er niet even uit kon, pa boos hij wilde niet mee en ma moest maar alleen meegaan. Dit liep zo op dat pa zijn spullen ging pakken en wel "naar huis" ging. Dan komt hij binnen in de woonkamer vragen of mijn moeder meegaat, die zegt dan mee Wim het is veel te koud, en dan begint het Weer, dan ga ik wel alleen en pak mijn spullen in. Pfff op zo een moment weer je het echt niet meer.
Leon

Geboortejaar:
1973
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor frans 50 » 03 Maart 2018

beste Leon,
als het goed is hebben jullie een casemanager Dementie toegewezen gekregen,

Die kan jullie daarin goed begeleiden en ondersteunen.
Zo niet dan direct aanvragen, of even op deze website opzoeken.

Een vertrouwens-persoon voor je vader en de mensen er om heen.
Elke persoon en situatie's lijken soms op elkaar maar de benadering en hulp zorg en vragen daarover zijn enorm verschillend
in advies en oplossing.

Op dit forum word er ook vaak over geschreven.
Succes gerichte oplossingen.
frans 50

Geboortejaar:
1964
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
Ik heb dementie