Groepsapp voor familie

Voor vragen, tips, advies en ervaringen over het omgaan met dementie

Groepsapp voor familie

Berichtdoor Pepie » 09 April 2018

Hallo, ik ben Petra en sinds een jaar of anderhalf is bij mijn moeder Alzheimer vastgesteld.De laatste 2 a 3 maanden is ze van beginnend Alzheimer naar de middenfase gegaan.
Eind van deze maand hebben we een hoorzitting om bewindvoering en mentorschap aan te vragen omdat vooral de financiële zaakjes niet meer zelf lukken.
Dat komt allemaal wel goed. Daar heb ik vertrouwen in.
Wel maak ik me op t moment vaak zorgen over...hoe nu verder .
Mm moeder woont nog zelfstandig .Mijn vader is 8 jaar geleden overleden dus ze staat er alleen voor. Gelukkig zijn we met 4 kinderen en kunnen we als kinderen gezamenlijk over een en ander praten.
Ik heb voor t gemak een groepsapp aangemaakt speciaal voor onderwerpen die mijn moeder aangaan. Zo houden wij als kinderen elkaar op de hoogte.
Ik heb mezelf hier aangemeld, omdat het me wel fijn lijkt om ervaringsverhalen te lezen en misschien zelf ook zo af en toe vragen kan stellen.
Pepie

Geboortejaar:
1971
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Leo (vrijwilliger) » 10 April 2018

Welkom Pepie, ik zou zeggen brand maar los.
Wij reageren als een groep ervaringsdeskundigen en benaderen de vragen vanuit onze persoonlijke situaties.
Inmiddels worden wij ondersteund, door een huisarts, een kandidaat-notaris een psycholoog.
Er is ook Dementie.nl waar je veel inhoudelijke zaken kunt vinden.
Waar wil je meer informatie over hebben. Geef summier aan wat je zoekt.
Succes.
Leo
Leo (vrijwilliger)

Geslacht:
Man

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 16 April 2018

Beste Petra,

Goed dat jij je hier meldt. En dat je actief op zoek gaat naar informatie en ervaringen.
Net als Leo kan ik je ook aanraden eens te kijken op www.dementie.nl. Daar is veel informatie over allerlei onderwerpen te vinden.
Je geeft aan dat een groepsapp hebt gemaakt, erg verstandig. Graag wijs ik je hierbij ook op www.myinlife.nl. Dit is een nieuw onderdeel op dementie.nl en het forum. Als je daarheen gaat kun je een zorgkring aanmaken rond je moeder. Zo kun je daar afspraken delen met je omgeving, maar ook andere relevante informatie en kan de omgeving gemakkelijk aangeven waar ze kunnen/willen helpen. Misschien heb je er iets aan!

Groeten Rob
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor Boomgaard64 » 22 April 2018

Hallo Petra,
Ook ik ben hier net nieuw. Bij mijn moeder, die ook alleen maar wel zelfstandig thuis woont, is vorig jaar de diagnose dementie afgegeven. Ik heb ook een groepsapp voor ons als (6) broers en zussen en alle nichtjes en neefjes, omdat ze op die manier meteen allemaal op de hoogte zijn van dezelfde informatie.
Mijn moeder krijgt nu nog maar 2 zorgmomenten op de dag voor het helpen bij haar persoonlijke verzorging.
Door de thuiszorg werd ik attent gemaakt op deze site. Fijn als we mekaar op deze manier kunnen ondersteunen of verwijzen.
Boomgaard64

Geboortejaar:
1964
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Pepie » 22 April 2018

Bedankt voor het fijne welkom en de reacties.
Pepie

Geboortejaar:
1971
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie: