Wat is een goede gps tracker?

Voor vragen, tips, advies en ervaringen over het omgaan met dementie

Wat is een goede gps tracker?

Berichtdoor Bert1961 » 21 April 2018

Hallo
Vraagje , mijn vader heeft beginnend alzheimer, hij fietst nog graag alleen , maar we hebben samen met hem besloten dat we een gps tracker aanschaffen , ik zie veel aanbod , maar vaak reviews uit 2015 of 2016 , hebben jullie goede ervaring met een product? Alvast bedankt!
Bert1961

Geboortejaar:
1961
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Arena » 22 April 2018

Beste Bert,

Voor mijn man heb ik destijds de spotter van het kruidvat (online te koop voor 59,95) aangeschaft en daarover was ik wel tevreden. Hij is erg klein en je moet hem voor een klein bedrag opwaarderen. Je vader kan ook in geval van nood op de sos knop drukken en zo kunnen jullie met hem in contact komen. Ik deed hem wel iedere avond aan de oplader en iedere ochtend aan zijn sleutelbos maar kan ook aan een riem bevestigd worden.
Gr. Arena
Arena

Geboortejaar:
1959
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 08 Mei 2018

Beste Bert,

Op het forum gaan meerdere discussies over GPS. Kijk bijvoorbeeld hier: viewtopic.php?f=2434&t=2357
Je kunt ook zoeken op GPS.

Op onze website dementie.nl hebben we ook informatie en tips voor het kiezen: https://dementie.nl/communiceren/tips-b ... s-systemen

Succes!
Groeten,
Rob
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor YvetteV » 25 Mei 2018

Beste Bert,

Wat heb je nodig in een GPS tracker? Er zijn er zoveel.
Als het om fietsen gaat wil je een locatie bepaler? of ook een systeem dat mogelijk een alert stuurt als iemand uit een bepaalde ' zone' gaat? Een systeem dat een alarm knop heeft? Daarnaast kan het ook een armband, horloge of een app zijn in je mobiel.

Zoals rob al aangaf: er is een discussie gaande op het forum. Wellicht een idee om hier een kijkje te nemen en anders beantwoord ik graag vragen.
YvetteV

Geboortejaar:
1988
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger

Berichtdoor josverdonk » 22 Augustus 2018

Mijn partner gaat dagelijks fietsen. Ik zoek een gps dat mijn man bij zich heeft en waar ik op mijn mob kan zien waar hij is. Dit zonder dat hij zelf een sein hoeft te geven. Het moment dat hij de weg terug niet meer weet komt dichterbij.
josverdonk

Geboortejaar:
1940
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor MariaAnna » 12 April 2019

Wij gebruiken voor mijn dementerende moeder die nog zelfstandig woont de IO tracker 2. https://iotracker.nl/nl/
Groot voordeel: de (goedkope) batterij hoeven we maar ca 1x per 5-6 weken te vervangen. Dus we hoeven niet om de paar dagen op te laden.
De tracker (sleutelhangerformaat) hebben we in haar enige jas (binnenzak) vastgenaaid. Deze geeft de lokatie elke 3 minuten door (je kunt ook langere tijd instellen via de app op je eigen tablet/mobiel of computer). Werkt met lora/kpn netwerk en wifi (landelijke dekking). Als ze in bijv het bos of buitengebied gezocht moet worden en het netwerk is daar niet nauwkeurig genoeg zet je via je mobiel/app GPS aan en dan krijg je een zeer nauwkeurige plaatsbepaling. (kost op dat moment iets meer batterij)
Daarnaast geeft de tracker ook de temperatuur door: handig dan zien we of ze buiten of binnen is. En de tracker geeft ook activiteitniveau aan. Als de jas in beweging is zie je dat dus.
Op je tablet of computer kun je ook de routes zien van afgelopen dag/week/maand en het verloop van temperatuur en activiteitniveau.
De kosten zijn ca €109 voor de tracker en ca €47 per jaar abonnement.
MariaAnna

Geboortejaar:
1959
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor M. heeren » 21 Augustus 2019

Mijn vader heeft dementie en wij gebruiken voor hem de gps tracker van het bedrijf Spotter (https://www.spottergps.com/) . Werkt goed en is klein waardoor hij hem makkelijk in zijn jaszak kan meenemen. Wij kunnen online zien waar hij is. We hebben een keer gehad dat hij de sosknop heeft ingedrukt omdat hij de weg kwijt was. Wij kregen toen een bericht binnen en wisten waar hij was. Heel fijn dat dit zo goed werkte. Wij hebben de gps tracker maar ze hebben ook horloges. Kost maar 89 euro en je hebt geen abonnement.
M. heeren