schoonmoeder heeft vasculaire dementie

Voor vragen, tips, advies en ervaringen over het omgaan met dementie

schoonmoeder heeft vasculaire dementie

Berichtdoor MoniqueJ » 01 Mei 2018

Hoi,

Onlangs is er vastgesteld dat mijn schoonmoeder vaculaire dementie heeft. Zij woont nog alleen. Mijn man heeft heel veel geregeld en ze krijgt nu meer hulp en 3x per week gaat ze naar een bejaardentehuis voor dagbesteding. En dan krijgt ze ook warm eten. Ze eet anders rustig een pak koek op als avondeten. Ze heeft ook suikerziekte. . Mijn erg aangeslagen dat hij de bevestiging heeft dat ze deze ziekte heeft. Ze heeft hem al 2 keer aangesproken met de naam van haar oveleden man. Hij kan alles prima regelen maar hoe hij dit moet verwerken is een ander verhaal. Hebben jullie goede tips voor mij hoe ik beide kan helpen en ook voor mijn man en mij hoe we hier mee om moeten gaan? Ik heb er al het een en ander over gelezen, maar ik wil niet dat mijn man hier aan onderdoor gaat. En natuurlijk de beste zorg en ondersteuning voor mijn schoonmoeder.

Dank jullie wel
Laatst gewijzigd door MoniqueJ op 05 Mei 2018, 5 keer totaal gewijzigd.
MoniqueJ

Geboortejaar:
1964
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Sonja W » 02 Mei 2018

Beste Monique, ik zit in een soortgelijke situatie echter bij mij is het vanwege het zorgmijden en eigenwijsheid helemaal fout gelopen. Vader is middels een IBS het huis uitgehaald ... dat wil je niet meemaken, politie, psychiater, en dan platgespoten de ambulance in. Ik bemerkte al jaren geleden dat hij niet oke was. Dus mijn tip.. regel een goed verpleeghuis..je schoonmoeder is redelijk lees ik. Mijn man helpt waar hij kan maar steunt mij het meest door begrip te hebben voor mijn emotionele buien... Ik ben de laatste maanden helemaal van slag en mezelf niet.
Sonja W

Geboortejaar:
1964
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor MoniqueJ » 02 Mei 2018

Dank je wel voor je reactie. Wat heb je veel meegemaakt. Het lijkt me heel erg om dat mee te maken met je vader. Het is een emotionele rollercoaster. Dat merk ik uiteraard aan mijn man. Die is ook van slag en emotioneel. En ik steun hem waar ik kan en ook mijn schoonmoeder. En ik vind het ook moeilijk om er mee te dealen. Ze gaat sinds deze week 3x per week naar een bejaardentehuis voor dagbesteding. Dat is vlak bij haar huis waar ze warm eet en spelletjes doet. Ze is gelukkig nog goed genoeg om dat te doen. Wij hadden het ook al een tijd in de gaten dat het niet goed ging met haar. En verder moeten we het afwachten hoe het verder gaat. Alle hulp is ingeschakeld. Ik wens jou veel sterkte en kracht toe met jouw vader. Monique
MoniqueJ

Geboortejaar:
1964
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie: