Zoekt praatmaatje die ook voor demente vader/moeder zorgt

Voor vragen, tips, advies en ervaringen over het omgaan met dementie

Zoekt praatmaatje die ook voor demente vader/moeder zorgt

Berichtdoor Ashepesh » 18 Juli 2018

Hoi allemaal.

Er is 4,5 jaar geleden alzheimer bij mijn moeder geconstateerd op haar 60e.
Mijn zus en ik hebben meteen besloten dat wanneer et nodig zou moeten zijn, wij de zorg op ons zouden nemen. Dat bleek al best snel te zijn.
Mijn zus is 35 en zelf ben ik 30. Mijn zus woont bij mijn moeder en ik woon samen met mijn partner en 2 kinderen. Wij hebben het zo geregeld; 2 nachten bij mijn zus en 2 nachten bij mij enz.
En dat werkt eigenlijk best goed.

Ze is in die 4 jaar tijd, als ik terug kijk best snel achteruit gegaan. Voornamelijk haar spraak en haar karakter en nu ook de dagelijkse dingen zoals aan en uitkleden etc.

Ik zou het leuk vinden om met anderen te praten die een beetje in een soortgelijke situatie zitten, die ook voor een demente vader of moeder zorgen.

Vriendinnen kunnen mee leven, maar niemand zal het echt kunnen begrijpen.

Groetjes,

Ashley
Ashepesh

Geboortejaar:
1987
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 19 Juli 2018

Hoi Ashley,

Goed dat je hier je verhaal op het forum schrijft. Ik zag dat je al een reactie had. fijn!

Ik raad je aan ook een bericht te plaatsen in deze rubriek: viewtopic.php?f=20335&t=1580&p=17339#p17339
Daar staan veel vergelijkbare verhalen. Als je daar een bericht schrijft, krijgen die anderen die daar een bericht hebben geplaatst een notificatie in de mail. Mocht je willen kan ik je ook toegang geven tot een besloten gedeelte van het forum, waar alleen de jongeren toegang toe hebben.

Groeten en veel succes!
Rob
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man