Vader verdwaald steeds vaker.

Voor vragen, tips, advies en ervaringen over het omgaan met dementie

Vader verdwaald steeds vaker.

Berichtdoor wolf36 » 29 September 2018

Hallo allemaal,
Even een update over mijn dementerende vader. Tot op de dag van vandaag weigert hij in te zien dat hij ziek is en dat hij hulp nodig heeft. We hebben ondertussen een case manager over de vloer lopen maar die kan niets doen omdat mijn vader de aangeboden hulp niet wil accepteert. (De case manager is ondertussen een dossier aan het opstellen om een RM opname te regelen. ) Mijn vaders gedrag is erg verslechtert,. Hij is agressiever (verbaal/lichamelijk) geworden naar mijn moeder en vreemde, en hij vertoond ongepast gedrag (in zijn naakie door het huis lopen, plassen naast de wc , racistische opmerkingen maken tegen buitenlanders etc). En de laatste tijd loopt hij weg en verdwaald hij, omdat hij plotseling de weg niet meer weet. Ik ben er pas achter gekomen dat hij 2 jaar geen belasting aangiften heeft gedaan, en dat hij de vaste lasten niet betaald heeft. Deze zorgen heb ik op me genomen om mijn moeder te ontlasten. Kan iemand mij adviseren over een goede gps tracker? Geen gsm want die raakt hij kwijt. Heeft iemand ervaring met gps trackers? Ik hoor het graag van jullie als ervaringsdeskundigen.
Groetjes Bjorn
wolf36

Geboortejaar:
1975
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor HdB » 09 November 2018

Beste wolf36,

Wat een moeilijke situatie voor jullie allen. Via de link hieronder kom je in een onderwerp op dit forum, waar mensen hun ervaringen delen met GPS-trackers.
viewtopic.php?f=2434&t=1794

Op de site dementie.nl vind je ook nuttige informatie met betrekking tot GPS-trackers en kan je je vragen stellen aan een gps-expert :
https://dementie.nl/hulp-en-advies/experts/expert-gps

Misschien vind je hier informatie die je verder kan helpen?

Veel sterkte gewenst.
HdB

Geboortejaar:
1974
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor wolf36 » 09 November 2018

Beste HdB,
Bedankt voor je reactie. Maar we staan op het punt om een RM voor mijn vader aan te vragen samen met onze case manager. As. Donderdag gaan we het mijn vader vertellen.

Groetjes Bjorn
wolf36

Geboortejaar:
1975
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor HdB » 13 November 2018

Wat heftig voor jullie. Ik zag je vraag over gesprekstips en ik hoop dat je er een aantal ontvangt voor aanstaande donderdag. Heel veel sterkte!
HdB

Geboortejaar:
1974
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie: