Particuliere zorg thuis

Voor vragen, tips, advies en ervaringen over het omgaan met dementie

Particuliere zorg thuis

Berichtdoor Charlie90 » 22 April 2019

Mijn vader is jong dementerend (nu 64) en mijn moeder (69) zorgt al 7 jaar voor hem bij ons thuis. Het komt nu op een punt dat mijn moeder op is en weinig meer van mijn vader kan hebben, hierdoor ontstaan er veel ruzies en is er een gespannen sfeer thuis. Mijn vader is nu op de lijst gezet voor een verpleeghuis waar we tegenop kijken want hij wil absoluut niet uit huis. Aangezien dit nog wel een jaar kan duren en het niet zo langer door kan gaan wil ik graag structureel extra hulp inschakelen. Familie en vrienden doen veel maar niet op vaste basis en mijn moeder voelt zich vaak opgelaten. Als we dus extern zorg inschakelen gaat dat misschien beter. Heeft iemand van jullie ervaring met fijne organisaties? En heeft iemand van jullie wel eens voor 2/3 dagen per week zorg of bijvoorbeeld alleen de avonduren? Hoor graag tips en jullie ervaringen!
Charlie90

Berichtdoor loek » 25 April 2019

Dag Charlie.
Via de huisarts kun je een case manager dementie aangewezen krijgen. Die gaat jullie (als het een goede is !) helpen om
het op de rit te krijgen. Heeft je vader al een indicatie stelling ? Zo ja, dan is thuiszorg snel geregeld. Wat de beste organisatie in jouw buurt is; dat moet je even zelf uitzoeken. Maar de case manager kent de regio, en kan vast advies geven.
Met de juiste indicatie is veel mogelijk. Heel goed om niet te wachten totdat "het uit de hand loopt", want voor je moeder is dit ook een hele moeilijke tijd. Tussen thuis wonen en verpleegtehuis zitten nog een aantal stappen. En dat weet de case manager
allemaal.
Probeer het als familie goed voor je vader en moeder te regelen. En verder....? Vooral in het NU leven, samen leuke dingen doen.......mooie herinneringen maken !
Succes,
Loek.
loek

Geboortejaar:
1960
Geslacht:
Vrouw