Pa heeft overal wat van

Voor vragen, tips, advies en ervaringen over het omgaan met dementie

Pa heeft overal wat van

Berichtdoor Marissa » 23 Mei 2019

Mijn vader heeft dementie en gaat 5 dagen naar de dagbesteding
Hij heeft het er leuk maar hij heeft van alles en overal wat van
Dikke mensen kale mensen
Met sommige activiteiten mag hij al niet meer meedoen want dat is niet leuk voor de andere
Tv kijken is ook niet tedoen
Hij woont nog thuis maar als er een dag komt dat dat niet meer gaat kan hij dan wel op een woongroep?
Is er iets voor om de scherperandjes eraf tehalen
Marissa

Berichtdoor onderzoeker30 (vrijwilliger) » 26 Mei 2019

Dag Marissa,

Bedoel je dat je vader overal commentaar op heeft of dat hij echt ruzie zoekt?
Je schrijft dat hij het er leuk heeft, dus hij geniet er zelf wel van om te gaan?
Doet hij ook zo tegen jullie? Valt er met hem over te praten waarom hij zo doet?
Gedurende de ziekte zie je dat mensen veranderen, soms milder worden of juist agressiever.

Er zijn medicijnen die mensen minder agressief maken, maar die hebben bijwerkingen die vaak niet wenselijk zijn.
Zo lang het zo nog gaat, zou ik die niet direct overwegen. Probeer eens uit te vissen waarom hij zo doet.
Ook in woongroepen wordt gekeken welke karakters het beste bij elkaar kunnen, daarnaast is dit een probleem wat vaker voorkomt. In het ergste geval kan de CCE ingsechakeld worden om zijn gedrag te onderzoeken: https://www.cce.nl

Hartelijke groet,
onderzoeker30 (vrijwilliger)

Berichtdoor Marissa » 26 Mei 2019

Ruzie zoeken doet hij niet maar gaat wel naar mensen toe goh jij bent dik of hou nu eens op met dat geknipper met je ogen,

Tegen ons doet hij ook boos vooral mijn moeder krijgt veel teverduren
Waar bemoeid ze zich mee ze kan niets niet eens koken

Als ik dan zeg Pa doe eens wat liever of aardiger dan moet ik me nergens mee bemoeien
Moeilijk en zwaar is het
Maar dat weten jullie ook wel
Marissa