Frans - zijn verhaal

Alles wat dementie op jonge leeftijd betreft

Frans - zijn verhaal

Berichtdoor frans 50 » 23 Maart 2018

het is al weer een tijd geleden dat ik op dit forum actief was,

Ondertussen is er veel veranderd en aankomende maandag start ik in het verpleeghuis op de gesloten afdeling.
En goede voorbereiding, goede gesprekken met renate en de kinderen in combinatie met de zichtbare achteruitgang, maakte de stap compleet.

Al een lange tijd was ik minder actief tot haast niet meer,
het is mooi geweest,...
Ik heb met plezier mee gedaan aan dit forum.

Dit kan alleen werken door de betrokkenheid van alle mensen op dit forum,
zoals rob, leo, en vele andere.
Bedankt en blijf zo lang mogelijk dit forum actief houden, er zijn vele "stille" lezers die op het juiste moment soms iets lezen wat van binnen iets raakt en zorg dat je er weer even tegen aan kunt

Dementie / alzheimer is een bijzonder woord,
herkenbaar,... verdriet,.... een lach ! ,.. en vele tranen,
Maar de liefde, overwint altijd.
frans 50

Geboortejaar:
1964
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
Ik heb dementie

Berichtdoor Leo (vrijwilliger) » 23 Maart 2018

Dag lieve Frans,

Het moment is er dan toch van gekomen. Een vraagje heb ik nog wel, jullie gaan niet verder in het verpleeghuis waar je al jaren in de Dagopvangst bent geweest?
Lieve lieve Frans wat zal ik je missen. Het is ook fijn om te weten dat je nog stiekem ons blijft volgen.
Jij die zoveel waardevolle kanttekeningen van uit jouw situatie hebt geplaatst bij heel veel artikelen.
Ik wens je een fijn verpleeghuis waar men openstaat voor patiënten en mantelzorgers.
Veel sterkte wens ik je vrouw Renate en dochter toe.
Je kunt nog vele jaren voor de boeg hebben, zoals je weet heeft mijn vrouw al ruim 15 jaar deze rot ziekte maar ook vandaag zei ze dat ze zo gelukkig was.
Dag Frans het allerbeste.
Leo
Leo (vrijwilliger)

Geslacht:
Man

Berichtdoor josha » 23 Maart 2018

Dag lieve Frans

Dus toch eindelijk is de stap daar naar het verpleeghuis... ontzettend moedig, ook omdat ik las dat je het mede ook voor Renate doet omdat je niet wilt dat zij alleen maar je verzorgster wordt en niet meer je echtgenote. Dit is mij bij gebleven, net als zoveel artikelen en mooie liedjes en spreuken van je......

Je bent en blijft een kanjer, zoals jij je proces hebt kunnen verwoorden en wij deelgenoot daar van mochten zijn. Ik heb zoveel van je geleerd! Vooral je vertrouwen op de liefde tussen mensen benadrukte jij vaak.

Ik wens jou en Renate en de kinderen nog fijne jaren en hoop dat je op je plek bent in dit verpleeghuis. Je hebt deze met zorg uit gekozen , dus dat zit wel goed..

Lieve lieve Frans, ik zal je nooit vergeten. Blij je gekend te hebben..

Lieve groet
Josha
josha

Geboortejaar:
1946
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor onderzoeker30 (vrijwilliger) » 23 Maart 2018

Dag Frans,

Mooi hoe jij je hard gemaakt hebt voor dit forum en er ook plezier in had, met jouw reacties heb je ons vaak verrast, ook nu weer. Je had ons wel op de hoogte gehouden, maar ineens is het dan zover.
Het woordje 'gesloten' mag je anders invullen, het is meer beschermd, zodat je vrouw Renate en de kinderen weten dat er goed voor je gezorgd wordt. In het verpleeghuis van mijn vader was er een man die veel naar zijn kinderen ging en uitjes had van de kerk, daar kon hij echt van genieten. Dit wens ik jou ook en rust voor jou en je familie in deze moeilijke fase. Schrijf nog eens een berichtje naar dit forum, dat houdt ons scherp. Lieve groet en dankjewel.
onderzoeker30 (vrijwilliger)

Berichtdoor astrada » 24 Maart 2018

Lieve Frans,

Ik las ook altijd uw verhaal. Reageerde niet daarop màar vond er altijd een troost, een stlle lezer zoals u zegt. Ik zal u missen! Voor u en uw familie wens ik nog heel veel mooie belevenissen.

Dag lieve Frans, bedankt voor alles.

Astrada
astrada

Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor loek » 24 Maart 2018

Dag Frans,
Ik lees je bericht en krijg tegelijk een brok in mijn keel. Ik wil je bedanken voor je positieve en liefdevolle berichten, altijd prettig om te lezen ! Verder wens ik je oprecht het aller aller beste toe in je nieuwe woonomgeving. En wat zullen de bewoners daar blij zijn,
dat ze zo'n positieve mede bewoner gaan krijgen ! Je zult er vast veel voor ze gaan betekenen.
Ik zal maandag aan je (jullie) denken!
Lieve Groet,
Loek.
loek

Geboortejaar:
1960
Geslacht:
Vrouw