Doodsbange mama van 36 jaar

Alles wat dementie op jonge leeftijd betreft

Doodsbange mama van 36 jaar

Berichtdoor Bangemama » 03 Januari 2019

Hallo allemaal,

Wat vreemd om iets op dit forum te plaatsen op mijn 36 jaar...
Ik heb een dochter van 12, getrouwd en een droomjob waar ik erg hard voor werkte. ( ik zit nu een jaar thuis) Eens thuis gaf ik me volledig voor mijn gezin.

Ik zei nog tijdens de zomer tegen mijn man en familie dat ik het einde van het jaar niet zou halen op het werk maar mijn werkgever weigerde mijn ouderschapsverlof 4/5 de te geven vanaf september ( had dit nog steeds tegoed) en stelde januari voor.

Ik kloeg al jaren over vermoeidheid maar nu was ik op. Ben dan ook eind oktober gecrashed en naar de dokter geweest met de vraag of ik jong dementie had. Die lachte en zei me dat ik een stevige burn-out met depressie had.

Dus nu een jaar verder, slaap ik steeds ook overdag en ben ik zelf naar een neuroloog gestapt ( mijn huisarts vond dat niet nodig).
Die heeft me een week opgenomen, veel scans en onderzoeken gedaan... conclusie: PET scan gaf vreemd patroon doorbloeding aan en hij noemde het Tia’s, vele tia’s...
Kan maar 2 dingen betekenen zei hij: zeer zware depressie of jonge alzheimer.

Iemand ervaring? Kan dit op mijn leeftijd? Ik heb ook jaaaaaren bisoprolol voor migraine genomen maar dit vernauwt de bloedvaten, zou het daar ook kunnen liggen?

Ik ben doodsbang. Moet tot 17de wachten op resultaten lumbaalpunctie.
Klopt het dat jonge mensen veel sneller achteruit gaan en sterven?
Dan heb ik nog veel te regelen voor mijn dood...:-(
Bangemama

Berichtdoor onderzoeker30 (vrijwilliger) » 09 Januari 2019

Dag Bangemama,

Sorry dat je berichtje tot nu toe onopgemerkt is gebleven, want het is goed te begrijpen hoe je je nu voelt.
Dit verwacht je niet te horen, het komt ook heel erg weinig voor dementie op zo'n jonge leeftijd.
Kan het toch niet zijn, dat je al jaren veel te veel van jezelf geëist hebt? Burn-out verschijnselen lijken veel op die van dementie. Je vraag over bisoprolol kan ik niet beantwoorden, wil je hier meer over weten kun je altijd één van onze experts/artsen een mail sturen op de site van dementie.nl: https://dementie.nl/hulp-en-advies/experts/huisarts
Aan de andere kant kun je nu van alles onderzoeken maar of je daardoor meer duidelijkheid krijgt?
Helaas moet je tot de 17e wachten, probeer toch ook wat afleiding te zoeken, voor jezelf en je gezin. Ik wens je veel sterkte tot dan en hartelijke groet.

PS. Blijf gewoon van je afschrijven hier op het forum als je er behoefte aan hebt. We kunnen proberen elkaar te ondersteunen als het even moeilijk wordt.
onderzoeker30 (vrijwilliger)