Sinds een half jaar woont mijn moeder in een verzorgingshuis. De laatste tijd krijgt zij veel aandacht van een medebewoner en mijn moeder vindt dat heel leuk. Zij maakt een verliefde indruk en roept steeds naar hem als zij hem ziet. Mijn vader vond dat heel moeilijk maar dat deed zijn best dat te accepteren. De medewerkers proberen dit gedrag te remmen en houdt de twee zoveel mogelijk uit elkaar maar kunnen natuurlijk niets doen aan het overduidelijk verliefde gedrag van mijn moeder. Nu is het zover gekomen dat mijn moeder mijn vader weg stuurt als ze de medebewoner ziet aankomen. Mijn vader is hierdoor zo gekwetst dat hij niet meer bij mijn moeder op bezoek wil. Mijn ouders hebben 65 jaar een gelukkig huwelijk gehad en mijn vader heeft in de jaren dat mijn moeder nog thuis woonde geweldig voor haar gezorgd.
Ik hoop dat iemand tips heeft hoe wij als kinderen en ook mijn vader met deze situatie om kunnen gaan. Ook ben ik op zoek naar een boek waardoor we wat meer inzicht krijgen in het gedrag van mijn moeder. Dank alvast!