Berichtdoor frans 50 » 28 Maart 2017
Wil toch nog even reageren op dit onderwerp:
"En als jij het echt kan waar maken gewoon doen !!" Duidelijk, en dat is waar het ook om gaat.
maar dan verbaas me toch de reactie
"En luister aub niet naar al dat geneuzel."
geneuzel even nagezocht: betekenis algemeen 1) Gezeur 2) Gezever 3) Prietpraat
"Er is juist heel veel behoefte aan."
Behoefte: betekenis algemeen Door hun diepte zijn Behoeften niet-concreet, niet vervangbaar door andere Behoeften, en vaak Onbewust. Een behoefte is steeds een Situatie, die zou moeten Gerealiseerd worden.
Voorbeelden - Behoefte aan Waardering, honger, dorst, behoefte aan Aandacht, Creativiteit, Intimiteit, Seksualiteit, enz....
"Mijn man kan niet naar dagbesteding te druk en te weining aandacht voor hem.
Ik weet zeker dat er behoefte aan is !!"
lieve trudy, ik ervaar met een regelmaat dat er nieuwe mensen op de dagbehandeling komen kijken voor jong dementie.
tot je 70ste kan je daar terecht. De eerste 2 weken zijn het moeilijkst omdat je het vaste programma even moet leren op te pakken in je dagelijkse leven en ritme. Juist die verbondenheid, zonder de partner, maar met lotgenoten die de zelfde taal spreken is de aandacht die ik en andere dementerende ervaren.
De partner is op de dagen van dagbehandeling of dagopvang niet aanwezig, en geloof me ieder krijgt zijn persoonlijke aandacht, momenten en de beste zorg.
Vaak is de partner die vind dat zoals het thuis loopt, het 1 op 1 contact ook doorgevoerd wil hebben naar de dagbehandeling of dagopvang.
Heeft het gevoel niet meer te maken: Met verdriet en onmacht, en het onbekende toekomst perspectief
Waarschijnlijk zal je het anders blijven zien, en dat kan en mag nog in onze samenleving.